[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
300SDL traag : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 17:13

300SDL traag

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

300SDL traag

Berichtdoor cammaas » 28 nov 2011, 21:53

Mijn 300SDL is nogal traag.
Hij is helemaal in orde maar ik heb een probleem namelijk dat hij traag is.
Als ik de grote weg op wil en ik moet snelheid maken om in te voegen dan gaat dat te traag
Nu kun je hem wat meer brandstof geven maar dan gaan de waarden (uitstoot) enzo ook veranderen kom ik dan nog door de keuring? Als ik de grote weg op wil duurt het te lang voor hij op snelheid is ,is best gevaarlijk.
Kan door meer brandstof te geven de trekkracht toenemen?
Vriendelijke groeten ,
Albert
cammaas

Re: 300SDL traag

Berichtdoor Peter 500SEC » 28 nov 2011, 22:20

Beste cammaas

Welkom hier op het forum

Mij valt op dat je deze vraag inmiddels drie keer hebt gesteld.

Je zult best worden geholpen, toch hoort er m.i. ook een klein beetje geduld bij
Peter 500SEC

Berichtdoor Pena » 28 nov 2011, 22:56

Hoi Albert,

Eigenlijk moet ik beginnen met alle diesels zijn traag (haha), ....... maar .....

Weet je iets van de auto?
Wat je nodig hebt om op te trekken is lucht en brandstof (hihi).
Als één van de 2 niet genoeg doorlaat heb je een probleem.
Je hebt 1 luchtfilter en 3 dieselfilters.
Daarna kan je eens kijken naar het verlengen van de distributieketting.
Afkeur is dacht ik een graad of 8, maar als het veel meer is dan verlies je veel power.
Nog ééntje, zet een turbodurkmeter op de alda, vlak na de overdrukbeveiliging.
De mijne kwam niet verder dan 0,3bar en staat nu op 0,85bar. Ook dat scheelt een slok op een borrel.
Dit zou ik eerst nakijken voor je aan de nieuwe pomp gaat sleutelen.

Herman
300SD
If it isn't b l o w n, it sucks.
Pena
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Rambam » 02 dec 2011, 00:30

Hallo Albert,
mijn 300SD uit 84 reed ook als een tractor alle filters vernieuwd ook het kleine doorzichtige filtertje maar nog niet het gewenste resultaat gekregen.
Nu moest hij naar de keuring en was ik bang dat hij niet door de roetkeuring zou komen dus had ik mij bedacht om de kleppen te laten stellen dus ik naar leo kemmer om ze te laten stellen toen ik de auto op ging halen zei hij tegen mij dat de kleppen al lange tijd of helemaal nooit gesteld waren en dat ik mij zou verbazen over het verschil.
Nu trekt hij helemaal super, hoef het gaspedaal niet meer naar de bodem te trappen om vooruit te komen ,wat een wereld van verschil. En de roettest met vlag en wimpel doorstaan.
Nu weet ik niet hoe dat met jouw moter zit maar mischien een optie voor je om de kleppen te laten doen.

Groet Rambam
Rambam
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1984

Berichtdoor Wasibi » 02 dec 2011, 09:50

Roettest voor een auto van '84?

Moedig...
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
LPG: Ja

Berichtdoor Abdel007 » 13 apr 2012, 17:15

Hallo,
Kun je me vertellen hoe ik met Leo Kemmer in contact kan komen.
Mvgr.....
Abdel007

Berichtdoor Brinkerz » 13 apr 2012, 21:15

Hoe doet je Turbo het? Ik heb een fijne turbofluit en trekt als een beer. Heb ze ook zonder turbo gezien.... gewoon W124 blok in een s, en dan komt het geheel niet vooruit.
Je kan herbouw setjes krijgen op ebay. Kwestie van een middagje sleutelen.
Trouwens alle filters aanpakken werkt ook nog wel eens.

Oh en het is een diesel ;) ik heb me er al bij neergelegd dat ik een 560 niet kan bijhouden... tenzij hij erg lang stil staat bij de pomp
Van W108 280S 1971, W201 190E, W124 200TD 1988, W168 A170 2003 naar W126 300SD 1982
Brinkerz
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor ElGriffo » 13 apr 2012, 21:36

Ik heB nog een 560 in de aanbieding :geek:
ElGriffo

Berichtdoor Mercedes4-ever » 15 apr 2012, 16:51

Dag
Heb zelf ook een SDL en die is absoluut niet traag trekt als een raket vooral bij stoplichten
blaas iedereen er uit (geweldig)
Heb zelf ooit een W123 met turbo motor gehad die ook traag was daar was een onderdeel vervuild zelfde onderdeel als bij de SDL mischien ook het probleem bij jouw auto
even losmaken en schoonmaken met remreiniger en terug plaatsen

zie foto geel omcirceld
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Mercedes4-ever

Berichtdoor Rambam » 25 apr 2012, 19:13

hallo ik weet niet of je het adres van leo kemmer nog nodig hebt maar dit is het tel.nr. 0206854087 baarsjesweg 283 amsterdam. ik weet niet of het zo mag maar ik weet hoe ik je een pb moet sturen anders hoor ik het wel

groet rambam
Rambam
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Abdel007 » 26 apr 2012, 00:01

Dank je wel. Ik ga hem bellen.