[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Backfire gehad !!!!!! : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 22:42

Backfire gehad !!!!!!

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

Backfire gehad !!!!!!

Berichtdoor Frank64 » 27 nov 2011, 20:07

Wij reden vandaag naar lelystad, zijn er bijna een knal uit de uitlaat voor de rest reed hij gewoon door,na de eerste afslag zoń 15 km verder rotonde over 2 knallen overgeschakeld op benzine en doorrijden na ongeveer 3km de bocht om en de auto stopte er helemaal mee.
Wegenwacht erbij, bleek er een slang onderop te zijn losgeschoten.slang weer vast en rijden, maar wel op bezine.
Het mooie van het verhaal is, de auto is afgelopen vrijdag nog helemal afgesteld, kleppen gesteld etc.
door een erkend gas instalateur in heerenveen.
Hoe kan dat dan toch gebeuren?
Morgen eerst maar contact opnemen met de instalateur, ik durf nu dus ff niet meer op gas te rijden!
Frank64

Re: Backfire gehad !!!!!!

Berichtdoor Frank64 » 27 nov 2011, 21:55

Dit is wel bij een erkend gas instalateur gedaan.
Hier in het Friesland hebben we niet veel keus!, maar ik hou jouw optie wel even in gedachten.
Frank64

Berichtdoor Frank64 » 28 nov 2011, 18:21

Van middag bij de gasboer geweest,Co stond waarschijnlijk iets te laag (dit i.v.m. APK eis van afgelopen vrijdag)
test rit en alles leek ok!
Na een half uurtje rijden op weg naar huis.........ja hoor weer 2 ploffen tijdens het nemen van een rotonde,
gewoon doorgereden en niets !? aan de hand, afslaan naar rechts en helemaal gestopt (net als gisteren)
er zel onder gekropen en los geschoten slangen weer vast gezet.
het viel me op dat de slangen er met de hand gewoon opgeschoven konden worden zonder veel weerstand.
toch thuis gekomen op gas, maar wel met een hoop gestotter, op benzine slaat hij af?
morgen bij daglicht maar verder zoeken, mischien heeft iemand een suggestie of advies,alles is welkom.
Frank64

Help!! Auto start niet meer na vervanging stuwschijf

Berichtdoor Patje4 » 02 dec 2011, 12:10

Ik dacht een backfire gehad te hebben en heb vervolgens de stuwschijf vervangen. Ik wilde vervolgens de auto weer starten en daar kwam weer rook onder stuwschijf vandaan. Auto start niet meer. Benzine start hij ook niet meer. Bij de inbouw van de installatie zijn de injectoren vervangen. Tevens zijn toen de bougies, bougiekabels, verdeelkap en rotor vervangen. Hij heeft het verder goed gedaan tot aan een week geleden toen hij rijdend begon te stotteren. Sinds woensdag doet hij niets meer. Wie kan mij helpen. Ik kan nergens naartoe rijden want hij rijd niet meer. Wie kan mij helpen met tips!!!
Patje4
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee

Re: Help!! Auto start niet meer na vervanging stuwschijf

Berichtdoor Rene500SEC » 02 dec 2011, 17:08

Ik begrijp het niet
Je DACHT een backfire te hebben gehad en toen HEB je de stuwschijf vervangen.

Bedoel je hoort toch wel of je een backfire hebt gehad en je ZIET toch of je schijf krom is?

Als je rook terug de intake inkomt zou ik eens kijken of de nokkenassen nog wel op tijd staan.

Nergens valse lucht gemaakt of een scheur in de onderbak vd spinnenkop?
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Help!! Auto start niet meer na vervanging stuwschijf

Berichtdoor Douwe » 02 dec 2011, 20:04

werkt je brandstof pomp nog welals je hem op benzine zet
zo nee eerst dit controleren of niet het brandstof relais defect is geraakt
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Douwe » 02 dec 2011, 20:15

begrijp ik het nu goed of hebben we het hier over twee verschillende problemen en word hier de topic van jeepee gekaapt door frank 64 :D :D zoja graag even een eigen topic aanmaken zodat het niet te verwarent word
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor ElGriffo » 02 dec 2011, 20:41

Zien we hier een nieuwe nieuwe moderator ;) Je bent lekker scherp vandaag Douwe
ElGriffo

Berichtdoor Douwe » 02 dec 2011, 21:29

kwam toevallig beide posten tegen
en was vandaag vrij dus extra uit gerust
en zo nu en dan heb je van de desjevoe ideeen
zo van dit heb ik net ook gelezen :D :D :D
dus niet verkeert bedoelt wil jullie modderators ook het werk niet ontnemen hoor :D :D :D
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Rik » 02 dec 2011, 21:40

Hier een apart onderwerp gemaakt voor Frank
Ik hoop dat ik het goed heb gedaan.
500SEL