Het is nu 22 nov 2024, 22:18
Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.
Moderator: Neerven
door Patje4 » 30 nov 2011, 15:55
Ik heb eerder post aangemaakt omdat mijn auto stotterde. Vanochtend startte hij niet meer en er kwam een rookpluimpje onder de luchtfilter vandaan. Bleek dat de stuwschijf een heel klein beetje krom was. Heb inmiddels een nieuwe besteld maar vraag is of dat voldoende is. Zat tevens wat olie her en der. Oa in de luchtfilter. Iemand enig idee. Kan overigens de stuwschijf de oorzaak zijn dat hij helemaal niet meer start?
-
Patje4
- Expert Boarder
-
- Berichten: 112
- Geregistreerd: 17 jul 2010, 13:46
- Woonplaats: Waspik
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- LPG: Nee
door Rene500SEC » 30 nov 2011, 16:07
als hij op benzine niet loopt ligt het aan die stuwschijf,volgens mij moet hij dan wel gewoon op LPG kunnen lopen.
Die olie is vaak vanuit de carter ontluchting omhoog gekomen en duid vaak op onderdruk of te wel motorslijtage.
Een beetje vettig is niet zo erg,als je echt olie ziet liggen is dat een teken.
Heus niet zo dat je nu gelijk een andere motor nodig hebt hoor......
-
Rene500SEC
- Verbannen
-
- Berichten: 2369
- Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
- Woonplaats: 's-Hertogenbosch
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door ElGriffo » 02 dec 2011, 20:38
Inderdaad samenvoegen .
Denk dat er meer aan de hand is dan alleen een stuwschijf, wellicht ergens iets
los geschoten of een scheur in je LM onderrubber ?
Vreder inspectie/ diagnose noodzakelijk denk ik
-
ElGriffo
-
door Patje4 » 03 dec 2011, 20:02
Update: vandaag met veel moeite de auto weer draaiende gekregen. Loopt wel beroerd wat oorzaak ontsteking is. Heb alles van Beru erin zitten. Ga nu alles bestellen van Bosch. Kosten zijn helaas wel hoog en hopelijk heeft steronderdelen de verdeelkap wel. Is namelijk moeilijk te krijgen. Ook jammer aangezien ik drie maanden geleden alles vernieuwd heb. Als het erin zit zal ik laten weten of dat het was.
-
Patje4
- Expert Boarder
-
- Berichten: 112
- Geregistreerd: 17 jul 2010, 13:46
- Woonplaats: Waspik
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- LPG: Nee
door ElGriffo » 03 dec 2011, 20:08
Ik heb nog wel een bijna nieuwe verdelerkap en rotor liggen (origineel)
-
ElGriffo
-
door Douwe » 03 dec 2011, 20:42
ga dan terug naar leverancier die heeft je vermoedelijk verkeerde onstekings delen gegeven
er zit verschil in welk type motor in je wagen ligt
dus als auto orgineel is kan het aan de hand van het chassis nr gecontroleerd worden
is je motor vervangen dan kan het afwijken van je chassis nr
bekijk je oude delen controleer of je kan uitvinden hoeveel weerstand dezen hebben
en haal dan aan de hand van die gegevens nieuwe delen
-
Douwe
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 8864
- Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
- Woonplaats: Sexbierum
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SE
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Ja
door Patje4 » 04 dec 2011, 09:58
Ik heb de onderdelen besteld op typenummer bij autoonderdelen.nl. Kan bij hen niet op chassisnummer. Ik weet zeker dat ik het juiste typenummer heb doorgegeven. Wat mij wel verbaast is dat ik de bougiekabels besteld heb van Beru voor ongeveer 90 euro. Als ik nu kijk moeten die kabels 170 euro!!! kosten. Volgens mij ben ik dus afgescheept met een verkeerde kabelset. Ik zal kijken of ik de doos nog heb om te kijken welke ze mij precies hebben gestuurd. Motor is overigens niet vervangen. Nu even alle onderdelen bij elkaar zoeken en dan een poging wagen.
-
Patje4
- Expert Boarder
-
- Berichten: 112
- Geregistreerd: 17 jul 2010, 13:46
- Woonplaats: Waspik
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- LPG: Nee
door Douwe » 04 dec 2011, 15:37
mogelijk heb je kabels of onstekings delen van een ander type dan jij nodig hebt
de kabels hebben dan een weerstand van 1 ohm als ik mij niet vergis
en van een andere motor is de weerstand 5 kohm
ook zit er verschil in verdelerkap en rotors als ik mij niet vergis
het fijne weet ik er helaas nog niet van
-
Douwe
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 8864
- Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
- Woonplaats: Sexbierum
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SE
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Ja
door Patje4 » 08 dec 2011, 12:28
Vandaag de nieuwe ontstekingsdelen (bougiekabels, rotor en verdeelkap) ontvangen vanuit USA. Zaterdag besteld en nu al in huis. Heb ook een 420SEL uit USA dus volgens moet alles goed zijn. Alles van Bosch en tevens bij steronderdelen.nl nieuwe bougies besteld. Morgen alles monteren en dan maar hopen dat weer goed loopt.
-
Patje4
- Expert Boarder
-
- Berichten: 112
- Geregistreerd: 17 jul 2010, 13:46
- Woonplaats: Waspik
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- LPG: Nee
door ElGriffo » 09 dec 2011, 23:49
En alles gemonteerd ?? En wat is het resultaat ?
-
ElGriffo
-
Keer terug naar LPG Specifiek
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten