hallo allemaal. Ik heb een 280SE van 1985. Na de ombouw naar gas (mengstuk) enige problemen gehad en uiteindelijk de motor maar vervangen (300SE). Deze doet het al een stuk beter maar rijd zeker niet zo mooi als op benzine.
Nu heb ik ook nog een 380SLC. Deze is bijzonder dorstig dus daar zou ik ook wel LPG in willen hebben. Vandaar dat ik de afgelopen weken al de forums afzoek naar informatie.
De prestatie van het mengstuk in de 280SE vallen een beetje tegen. Ik vermoed dat o.a. alle restricties in de luchttoevoer hier de oorzaak van zijn. Ik had overigens al ergens gelezen dat er wat minder energie uit LPG gehaald wordt dan uit dezelfde hoeveelheid benzine. Ook ben ik een beetje huiverig voor de backfires, dus is mijn rijstijl op LPG wat rustiger dan op benzine. Voor de V8 kijk ik dus naar LPG injectie.
Is het niet gewoon mogelijk om multipoint LPG injectie in te bouwen zonder injectoren?
Ik zag dat de nozzles betrekkelijk eenvoudig te plaatsen zijn, en zonder mengstuk is er ook geen grote restrictie in de luchttoevoer. Ook is misschien dan het plaatje voor de luchtinlaat niet nodig.
Het lijkt mij een eenvoudige tussenoplossing, of zie ik iets over het hoofd?