[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4828: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4830: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4831: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4832: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Ervaring : Algemene vragen over jouw auto

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 09:53

Ervaring

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Neerven

Ervaring

Berichtdoor Haranka » 07 dec 2011, 14:06

Hallo. ik ben sedert 1 dec 2011 ibv een mooie W126 560SEL/ febr. 1986 , getaxeerd door Hugo Grooters(erkend VRT register taxateur) als zijnde in perfecte staat , waarde euro 18500,00. De auto is gekocht bij autobeko in alkmaar. De auto is aldaar ombebouwd op LPG met jlm kit en backfire beveiliging. Ik heb slechts ca 220 km gereden en nu doen er zich wat "nare" dingen voor ; de radio speelt alleen als het portier open is ? ! , almede de alarmlichten. Richting aanwijzers werken niet meer en bovenal bij het omschakelen naar LPG stopte de motor vanmorgen. Hij start en rijdt verder prima op benzine. Anyway , mijn vraag is heeft iemand ervaring met autobeko en/of suggesties ? De eigenaar lijkt mij zeer terzakekunding en uiterst bekwaam mbt Mercedes W126. Echter , qua communicatie is het minder/"druk druk druk" etc. Op 20 dec kan ik bij hem langskomen. bvd. Harry
Haranka

Re: Ervaring

Berichtdoor Bertorelli » 07 dec 2011, 14:22

Hi Harry,

Even op Beko hier was waarschijnlijk wel slim geweest.
De ervaringen met deze firma zijn niet altijd positief, maar wellicht heb je mazzel. :huh:

Is het toevallig deze ?
60.jpg

Het probleem met de radio en lichten lijkt wel of er ergens sluiting zit.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Groetjes, Bert

'Mercedes-Benz Optimum aut nihil'
http://mercedes-w126.startpagina.nl
Bertorelli
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor ElGriffo » 07 dec 2011, 14:44

Beko zeg ik niets over

Radio kan een diode zijn die defect is in je linker zekeringkast onder de motorkap

Taxatierapport ? Ik heb een 560SEL mogen aanschouwen die door iemand op
35.000 euro is getaxeerd, zegt dus niets
ElGriffo

Berichtdoor Haranka » 07 dec 2011, 16:06

bedankt voor reactie . ik geloof er voorlopig in dat het goedkomt en ik zal mijn ervaring delen op het forum na de inspectie door autobeko op 20 dec. by the way mijn auto is de witte SEL , welke op de site onder de header verkochte autos staat. tja , ik zie een verscheidenheid aan meningen over autobeko , indien ik eerder van dit forum weet had gehad dan misschien niet .....
Haranka

Berichtdoor Rik » 07 dec 2011, 16:10

Het wordt ook op prijs gesteld als men zich voorsteld!
Dat kan hier.
viewforum.php?f=12
500SEL
Rik
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja

Berichtdoor Haranka » 07 dec 2011, 16:34

hallo rik, mezelf voorstellen wil ik graag. echter, misschien wel dom, hoe moet dit en waar invullen ? Gr. harry
Haranka

Berichtdoor Bertorelli » 07 dec 2011, 16:49

Harry,

Onder het kopje: Algemeen » Even voorstellen kun je wat over jezelf en je Benz neerzetten.
Dat praat wat makkelijker ;)

En alvast Welkom hier.
Groetjes, Bert

'Mercedes-Benz Optimum aut nihil'
http://mercedes-w126.startpagina.nl
Bertorelli
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
LPG: Nee

Berichtdoor Haranka » 07 dec 2011, 19:29

hallo hans, allereerst mooie web site ! ik moet de after sales service van autobeko nog ervaren. deze zal ik melden en daarna het boek sluiten want dan moet ik gaan denken in oplossingen. Gr. harry
Haranka

Berichtdoor Binsbergen » 07 dec 2011, 19:52

Beko, tja inderdaad
Zoals je zegt; hij "lijkt" ter zake kundig. Houdt het daar maar op (lijken)
Ik had er niets gekocht, maar das mijn mening...

Volgende keer de volgorde omdraaien.
Eerst rondvragen wat de ervaringen zijn, dan auto's gaan kijken / kopen

Maar welkom op dit forum
Uiteraard jezelf graag voorstellen, met foto's erbij want we zijn erg visueel

En zoals eerder gemeld
Een taxatierapport hecht ik weinig waarde aan. Dat blijkt nu ook wel :ohmy:
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Levent_NL » 07 dec 2011, 19:53

Haranka,
ik heb mijn LPG installatie ook bij Beko laten doen. Nadat de LPG was ingebouwd en de auto ging ophalen, kreeg ik van hem te horen dat zekering 15 iedere keer doorbrande. Enfin dat probleem had ik niet toen ik nog geen LPG had. Dus kreeg van hem te horen dat het niet aan hem lag.
Naar lang zoeken heeft hij geconstateerd dat de kabel van mijn Centrale deurvergrendeling was weggesmolten. Toen op zoek gegaan naar een vervangende kabel en gevonden.
Toen ik de kabel aan het vervangen was zag ik dat er een schroef door de kabel heen was. en wat blijkt, het was de schroef van de LPG leiding. Dus mijn conclusie was dat Beko zomaar de LPG leidingen vastzet met een schroef zonder te weten dat er boven nog electrische kabels kan lopen. de plek waar de schroef de kabel doorboorde was op de achterbank(passagierskant).
Dus mijn advies zou zijn, geef dit door een Beko of hij niet een kabel heeft geraakt met zijn schroef.
Onlangs alles, geniet ik volop van mijn Benz.... :D :D

grt
Levent_NL
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor Haranka » 07 dec 2011, 20:29

bedankt voor de reacties. vooraleerst geef ik autobeko het voordeel van de twijfel. echter, ik krijg wel een naar voorgevoel al lezende. het aangeboden alternatief, indien nodig, naar zutphen te rijden zal ik zeker overwegen. voor mij is het van groot belang dat ik ook mijn linkerhanden niveau mbt auto"s moet verbeteren. wat ik zoal lees op dit forum worden er door sommigen motoren ingebouwd , kleppen vervangen etc sneller dan dat ik een overhemd aantrek ! Kortom ik ben (nog)een onhandige kluns die dacht mede op advies van derden een probleemloze auto te kopen en hierom een Mercedes koos ipv een jaguar 420.
Haranka

Berichtdoor Panzerkampfwagen » 07 dec 2011, 20:35

Gasten als die beko komen vanzelf wel een keer de "verkeerde" koper tegen.

Ken hem niet,wil hem ook niet leren kennen door alle ellende die ik van hem her en der verneem.

Weet wel dat een maat vam mij destijds bij hem is geweest, hij zei tegen die mijnheer beko, zoek een leuke W126 voor niet teveel centen, antwoord: goedkope auto's heb ik niet ga dan maar op Marktplaats kijken (????) adverteerd hijzelf toch ook?? ma ja, na die woorden stapte hij meteen in een W126 en plankgas weg... terwijl die maat van me eigenlijk zo een auto bij hem wilde kopen, gelukkig maar dat die beko zo lekker lomp deed...
Laatst bijgewerkt door Panzerkampfwagen op 07 dec 2011, 20:58, in totaal 4 keer bewerkt.
Groet Harm

Panzerkampfwagen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Panzerkampfwagen » 07 dec 2011, 20:44

Groet Harm

Panzerkampfwagen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Wasibi » 08 dec 2011, 08:55

Nou ja.. Als de "handelaars" taxatie dik 18 ruggen is dan heeft meneer waarschijnlijk geen <5000€ betaald.
Beko de kans geven de boel op te lossen, anders zien of de koop ontbonden kan worden.
neem toch aan dat er enige garantie gegeven is :roll:

Als je eerst Zutphen doet dan verspeel je waarschijnlijk je aanspraken bij Beko.

Hoop dat het goed komt en je een fijne Benz hebt om te crousen ;)
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC

Berichtdoor GuusT » 08 dec 2011, 11:56

Tja , je eerst hier inlezen had slim geweest mar dat is nu water onder de brug, terug gaan, en niet 20 december maar gelijk .
Garage binnenlopen en netjes vragen of het NU opgelost kan worden , ik bedoel maar , snel de auto leveren en geld ontvangen kan ook dus dit moet dan ook maar.
En , gezien de prijs heb je recht op garantie en is het zelfs zo dat je de koop kunt ontbinden.
Niet eerst naar Zutphen gaan omdat je dan elk recht op garantie verspeelt.
En dreigmails van Hr. Beko moet jullie allemaal maar maling aan hebben , wil wel eens zien als je voor hem staat .

het is en blijft een sjacheraar en auto's daar vandaan mankeert altijd wel iets aan.
En hoop ik dat hij mij ook een mail stuurt , ga ik nog wel eens een keer langs hahahaha.

GuusT

Het is echt jammer dat wij hier geen zwarte lijst mogen maken , zijn er namelijk nog wel een paar die er dan op mogen staan.
Denk ff aan Hr, Durk , Fa. Impat enz.........
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor Haranka » 08 dec 2011, 13:02

guus e a , bdkt . inderdaad wettelijk heeft men recht op "naleving" . ik hoop echter dat een dergelijk proces niet hoeft te worden gestart. Ik heb naar autobeko een email verzonden met de "punten" en bevestiging vd afspraak op 20 dec in alkmaar. Heb tevens telefonisch hem eraan herinnerd. In 1st instantie antwoordde hij mij dat hij geen emails leest ? ! Heb hem vriendelijk doch dringend ,als collega ondernemer, er op gewezen dat dit belachelijk is. Ik heb gisteravond alsnog een reply van hem ontvangen, waarvoor ik hem nog heb bedankt. Mijnerzijds wil ik vooralsnog eea proberen netjes te regelen. Echter indien dit niet werkt zal ik niet schromen om juridische stappen te ondernemen. Tot het tegendeel is bewezen probeer ik zoveel mogelijk de nare ervaringen van "derden" buiten mijn eigen mindset te parkeren om zelf objectief te blijven. Maar .... met mij is het slecht kaas eten indien ik echt word "belazerd". Gr.
Haranka

Berichtdoor 500SEC René » 08 dec 2011, 19:54

Dat zijn in eerste instantie de juiste stappen die je moet nemen.

Terug gaan en wat Guus zegt!!! niet tot 20 december wachten je hebt een auto gekocht om meet ET rijden neem ik aan? dus zo snel mogelijk.

Deze garagehouder de kans geven de problemen op te lossen, wel zo snel mogelijk.

Eerste 6 maanden
Als koper bewijst u dat het voertuig niet voldoet aan uw verwachtingen. Hierbij toont u aan dat het niet uw schuld is dat de auto gebreken vertoont. Op deze regel is één uitzondering. Als uw auto binnen 6 maanden na aflevering een gebrek vertoont, was volgens de wet dat gebrek al aanwezig toen u de auto kocht. Dit geldt alleen bij de koop van een professionele verkoper.
Binnen deze 6 maanden moet de verkoper bewijzen dat de auto bij aflevering wel aan de redelijke verwachtingen voldeed. Ontdekt u het mankement meer dan 6 maanden na aflevering, dan moet u bewijzen dat het voertuig niet aan uw verwachtingen voldoet. U beroept zich dan op de wettelijke bescherming voor consumenten (conformiteit).

Stappenplan klachten na aankoop
Na de aankoop blijkt dat het product niet voldoet aan uw verwachtingen. Het heeft niet de eigenschappen die beloofd waren of er is sprake van een verborgen gebrek. U wilt de verkoper hierop aanspreken, maar hoe gaat u te werk?
1. Terug naar de verkoper
Hebt u een probleem met de verkoper, dan moet u hem altijd de gelegenheid geven het probleem op te lossen. Doet u dit niet, dan is er verder niets mogelijk.
2. Verzamel bewijs
Beroept u zich op garantie? Dan hoeft u niets te bewijzen. Tijdens de garantie ligt dit bewijs bij de verkoper. Hij moet bewijzen dat het gebrek door u zelf of een externe oorzaak is veroorzaakt.
Hebt u geen garantie? Dan beroept u zich op conformiteit. U moet dan wel bewijzen wat:
het gebrek is.
de oorzaak is.
uw verwachtingen bij deze leeftijd en kilometerstand mogen zijn.
Informeer bij ANWB Rechtshulp hoe u aan bewijzen komt.
3. Ingebrekestelling versturen
Lost de verkoper het probleem niet op? Dan is het tijd om uw klacht schriftelijk te melden. In de brief vermeldt u:
het probleem,
uw eis,
de reactietermijn (2 weken),
welke mogelijkheden de verkoper al heeft gehad.
Deze brief verstuurt u per aangetekende brief of per fax/e-mail met ontvangstbevestiging.
Pakket modelbrieven garantie
Pakket modelbrieven conformiteit
Pakket modelbrieven conformiteit, gebrek ontstaan binnen 6 maanden na koop
Rechtshulpwijzer Conformiteit
4. Juridische stappen
Als de verkoper niet of negatief reageert op uw brief, dan zijn er verdere mogelijkheden. Stuur in ieder geval een brief naar de garage met de volgende punten:
de reactietermijn is verlopen.
vervolgstappen die u gaat zetten.
Ook deze brief verstuurt u aangetekend of per fax/e-mail met ontvangstbevestiging.
Is de verkoper BOVAG of HISWA aangesloten? Dan kunt u met het geschil terecht bij de Geschillencommissie Voertuigen of Waterrecreatie. Is de verkoper niet BOVAG of HISWA aangesloten? Dan kunt u een juridische procedure starten.
Tip! Overleg eerst met de afdeling Rechtshulp over de slagingskans voordat u vervolgstappen zet.

Kortom aanpakken en niet laten bedreigen, zulke gasten moeten eens tegen gehouden worden met dit soort praktijken, als het mijn auto was die ik bij hem had gekocht voor behoorlijk veel geld aan het taxatie bedrag te zien had hij wel een probleem!!!!!!

Succes volhouden en houd ons op de hoogte.

René
500SEC René

Berichtdoor 500SEC René » 08 dec 2011, 19:57

500SEC René

Berichtdoor 500SEC René » 13 dec 2011, 22:18

En hoe is het er nu mee? al wat op geschoten?
René
500SEC René

Re:nazorgervaring autobeko alkmaar positief

Berichtdoor Haranka » 21 dec 2011, 13:56

hierbij mijn feedback mbt service afspraak dd 20 dec 2011. Precies volgens afsprk. om 10.30 aanwezig. Ik had vooraf alle aandachtspunten zowel telefonisch als per email doorgegeven. Tot 16.30 is er gewerkt aan mijn W126 en zijn vooralsnog alle kleine en grotere probleempunten opgelost. Het afslaan vd motor van benzine naar gas was inmiddels reeds verholpen,oorzaak was mijn eigen onervarenheid/sloeg af op een rotonde en een keer in langzaam rijdende file. De motor moet dus gewoon wat toeren maken en dan overschakelen/gaat dan probleemloos. Af en toe haperde , de startmotor hetgeen ook in alkmaar gebeurde. Er is ter oplossing een gereviseerde startmotor gemonteerd. Onder de vloermatten lag steeds water. Lang gezocht hoe dit kon ; alles bekeken, onderzijde , afvoergootjes zowel onder de motorkap als op dak / en opendakinstallatie , alles bleek prima. Daarna samen met autobekoman onder de wasstraat met lampen gezocht. Hierna bleek dat water ad binnenzijde vd voorruitdakspijlen water doorliet. Alles gedemonteerd en de raamkit was nihil en droog (californische auto ). Opnieuw gekit en probleem lijkt opgelost. Wat ik eerst niet geloofde klopt dus toch wel , dat water altijd laagste punt zoekt en haast altijd van boven komt ook al lijkt dit vreemd wanneer het vocht onder de mat ligt. Mijn conclusie ; Ik had persoonlijk bij aankoop geen slecht 1e indrukgevoel over de kwaliteit vd autos en vakkennis. Gelukkig kan ik nu ook stellen zeer positief te zijn omtrent de nazorg. Echter, autobeko is een "one man band" die heel veel , voor zover ik kan beoordelen vakkundig, zelf doet met geen tot weinig personeel . Hierdoor kan de man door "drukte" soms "kortaf" zijn waardoor er in de communicatie best wel spanning kan ontstaan.
Haranka

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto