[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Halve blok loopt niet mee!! : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 06:46

Halve blok loopt niet mee!!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Halve blok loopt niet mee!!

Berichtdoor Patje4 » 17 dec 2011, 13:23

Ik heb een vraag. Ik heb mijn complete ontsteking vervangen. Deze doen alles goed. Alle kabels vonken incl ontstekingsmodule. Nu start de auto wel alleen loopt cilinder 1 tot en met 4 niet mee. Als ik de bougiekabels van deze eraf haal reageerd de motor niet. Aan de andere kant wel. Iemand tips waar ik naar kan kijken.
Patje4
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee

Re: Halve blok loopt niet mee!!

Berichtdoor ElGriffo » 17 dec 2011, 13:53

Krijgen ze wel brandstof ?
ElGriffo

Berichtdoor Patje4 » 17 dec 2011, 13:58

Heb brandstofleidingingen eraf gehad en toen gecheckt en er werd benzine doorgepompt. Hebben beide zijde van het blok een aparte aanvoer?
Patje4
Expert Boarder
Expert Boarder

Berichtdoor ElGriffo » 17 dec 2011, 15:06

Iedere cilinder heeft een eigen regeling , kan zijn dat daar iets mee was ?

Liep de motor voor de reparatie wel goed ? als dat zo is dan moet het in de ontsteking zitten
of verkeerd aangesloten , cilinders verwisseld ?

Dan zou er iets mechanisch kunnen/moeten zijn ?
ElGriffo

Berichtdoor Patje4 » 17 dec 2011, 17:31

Hiervoor liep hij wel goed. Alle ontstekingsdelen vervangen. Dat heb ik gedaan omdat hij wat stotterde op de snelweg. Zat gevulder beru en nu compleet Bosch. Zaten tevens ontstoorde bougies dus deze ook vervangen. Hij wilde eerst niet starten. Dat doet hij nu wel maar loopt slechts op cilinder 5 tot en met 8. Toch wel vreemd. Rene500 SEC heeft tip gegeven te kijken naar tijd van nokkenas. Ik ga dat maandag maar door garage laten doen. Mogelijk hebben mensen nog tips wat ik nog kan checken. Ontstekingsgedeelte is gecheckt 100 procent. Luchtmassameter is lekvrij. Ik weet het verder niet meer. Tips zijn welkom. Liefst had ik naar Zutphen gereden maar durf dit niet aan op 4 cilinders.
Patje4
Expert Boarder
Expert Boarder

Berichtdoor ElGriffo » 17 dec 2011, 17:36

Blijft toch vreemd dat voor de delen die vervangen zijn hij het goed deed ? en na het vervangen in eens
niet ? . Is er tussentijds nog iets gebeurd ? dat je per ongeluk kabels hebt omgewisseld en een Back-fire hebt gehad en daarna de kabels wel goed aangesloten ?

De nokkenas gaat niet zo maar van tijd ? Dat moet wel heeeeeel teovallig zijn.

Heb je wel de juiste spullen ? voor een type 2 i.p.v een type 1 ofzo
ElGriffo

Berichtdoor Patje4 » 17 dec 2011, 18:13

De spullen zijn goed. Heb alles in USA besteld aangezien ik een Amerikaan heb. Heb alles nog gecheckt toen het aangekomen was. Ik weet niet zeker of ik een backfire maar vermoedelijk wel. Ik had toen hij het niet deed uit voorzorg een andere stuwschijf erin gedaan. Kennelijk was de kwailiteit hiervan niet denderend aangezien deze dezelfde wel echt krom was. Overigens besteld bij gasboer in de buurt a 60 euro. Ik begrijp uit je woorden dat tijd van nokkenas een reeele mogelijkheid is als er een backfire is geweest. Dan ga ik dat zo doorgeven maandag alshij naar de garage gaat. Kunnen ze dat eerst bekijken voordat ze andere gaan checken waarvan ik de meeste ook al heb gedaan. Ik wil graag weer rijden met de mb. Rij nu een 1985 VW golf 2 en dat is effe een stapje of 26 terug. Heb uit frustratie enkele mooie folders gekocht altijd leuk.
Patje4
Expert Boarder
Expert Boarder

Berichtdoor Happysurfer » 17 dec 2011, 19:11

:evil:
Laatst bijgewerkt door Happysurfer op 18 dec 2011, 02:15, in totaal 1 keer bewerkt.
Happysurfer
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Vlieger » 17 dec 2011, 19:33

Controleer de volgorde van de kabels eens, wedden dat de kabels verkeerd zijn aangesloten?
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor ElGriffo » 17 dec 2011, 22:51

Dus toch een back-firetje, ik heb het gevoel dat we essenstiele informatie missen, je hebt het over een
in een keer over een nieuwe stuwschijf.

Vertel nu eens het hele verhaal vban a tot z , ik vermoed dat er meer aan de knikker is :(
ElGriffo

Berichtdoor Patje4 » 17 dec 2011, 23:36

Nou komt ie: ongeveer drie weken geleden begon de auto te stotteren op de snelweg. Ik heb toen nog een week ermee gereden totdat ik een keer weg wilde en hij niet meer startte. Ik heb toen nog wat bougiekabels gewisseld om te proberen. Had geen resultaat. Ik heb toen de stuwschijf gecheckt ondanks dat er geen harde plof was geweest. Toen bleek dat de stuwschijf heel minimaal maar niet meer recht was. Ik heb er toen voor de zekerheid een nieuwe in gedaan. Vervolgens heb ik met deze wel een backfire gehad zonder dat de auto gelopen heeft. Wel gepoogd te starten uiteraard. Stuwschijf was duidelijk krom en heb de oude(dikkere kwaliteit) zou goed mogelijk recht gemaakt. Toen startte de auto wel. Echter toen liep hij kennelijk nog maar op vier cilinders. Voordat ik de stuwschijf weer recht had gemaakt heb ik alle ontstekingsdelen vervangen. Alles doet het goed wat betreft de ontsteking. Ik heb hierna de auto laten afstellen maar dat had geen zin. Tevens heb ik luchtmassameter gecheckt maar geen lekkages. Injectorrubbers zijn 3 maanden geleden vervangen. Dit is het verhaal en meer kan ik er niet van maken. Voor dit deed de auto het prima.
Patje4
Expert Boarder
Expert Boarder

Berichtdoor Rudy » 18 dec 2011, 02:09

Loopt ie maar op 1 kant bv alleen links?
Zoja dan heb je je verdeler er 180 Gr. verdraait op zitten of de volgorde van je kabels klopt niet.

Check als je de motor in bdp zet of de rotor naar cil 1 wijst!! En let op het pas nokje in je verdeler kap!!
Rudy
Silver Boarder
Silver Boarder

Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja

Berichtdoor ElGriffo » 19 dec 2011, 21:31

Is het al opgelost ? ;)
ElGriffo

Keer terug naar Techniek