[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stationair toerental 280SE te hoog : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 06:36

stationair toerental 280SE te hoog

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

stationair toerental 280SE te hoog

Berichtdoor PJB380SEC » 18 dec 2011, 14:59

Hallo allemaal,

Het stationair toerental van mijn 280SE is bij koude en warme motor meestal veel te hoog, zo rond de 1400 toeren. Als ik dan een keer flink op het gaspedaal trap, zakt hij wel naar 800 toeren. Moet ik dit zoeken in mijn gasstangen/kabels of kan dit de stappenmotor zijn. Ik heb recentelijk nog wel mijn gasstangen gesmeerd.

In ieder geval wordt ik er schijtziek van, het is elke keer een aanslag op mijn differentieel en bak zo.

Ik hoop wat te horen.

Gr. Pieter.
PJB380SEC

Re: stationair toerental 280SE te hoog

Berichtdoor PJB380SEC » 18 dec 2011, 15:01

Oh ja,

Of heeft een 280SE ook zoiets als leerlauf? ik lees zo nu en dan wel eens iets op het forum, maar kon er geen wijs uit worden of dit ook geld voor een M110.

Gr. Pieter.
PJB380SEC

Berichtdoor Wimada » 18 dec 2011, 16:21

6 cylinder heeft geen leerlauf iig de M 110 niet
stangenstelsel goed in het kopervet spuiten wil wel helpen
en kijken of je slelsel nergens langs schaaft en aales goed terugkomt.
de witte nylon stelschroef is voor afstellen maar als hij het altijd goed
deed voorlopig niet aankomen.

suc6 Gr. wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor PJB380SEC » 19 dec 2011, 19:02

Ok bedankt,

Ga mijn stangenstelsel eens goed nalopen, zal er ongetwijfeld wel iets aan vinden. Als ik het opgelost heb post ik het hier.

Gr. Pieter.
PJB380SEC

Berichtdoor Max39 » 20 dec 2011, 21:18

Domme vraag misschien maar waar zit dat stangenstelsel, of bedoelen jullie het systeem van je gaspendaal naar je blok mechanische systeem?
Max39

Berichtdoor PJB380SEC » 20 dec 2011, 21:37

Ja hoor, dat is het stangenstelsel in kwestie. Ik heb dat van mij gesmeerd, en het is wel beter geworden maar ben nog niet tevreden.

Gr. Pieter.
PJB380SEC

Berichtdoor Max39 » 20 dec 2011, 21:50

Misschien een sterkere of nieuwe veer plaatsen waardoor mechaniek niet meer blijft hangen?
Max39

Berichtdoor PJB380SEC » 20 dec 2011, 21:52

Geloof niet dat het daar inzit, verdenk eerder stappenmotor o.i.d. maar heb zo 1 2 3 er nog niet een gevonden onder de kap. Ik zal er eerdaags even induiken.

Gr. Pieter.
PJB380SEC

Berichtdoor Westernbiker » 20 dec 2011, 21:54

mijn 280 heeft dat ook,ik dacht dat het de automatische shoke was.
Ik laat hem meestal lopen en dan zakt hij vanzelf terug.
Is dit echt schadelijk voor je motor ??

Gr. johan
Westernbiker

Berichtdoor PJB380SEC » 20 dec 2011, 21:59

Dat choke gebeuren hoort zo volgens mij, als de motor warm is moet hij c.a. 800 toeren draaien. Die van mij loopt als hij warm is soms zo'n 1400 toeren en dat is niet echt fijn als je hem dan in z'n versnelling zet, helemaal de R van race!!

Gr. Pieter.
PJB380SEC

Berichtdoor Max39 » 20 dec 2011, 22:45

Ik verbaas mij ook over het hoge toerental stationair, kan lang duren soms wel 15 minuten todat hij onder de 1000 toeren komt, zet je de auto even weg met warme motor, en je start hem weer dan is dan loopt hij keurig 800 toeren. Op je motorblok naast de oliefilter zit een temperatuur meter in een kastje waar een vacuümslang en twee benzine aansluitingen aan zitten, deze meet de temperatuur van het motorblok en past daar de in ijectiedruk op aan heb ik mij laten vertellen. Het vreemde is wel dat hij in de zomer ook zo vreemd lang hoog stationair loopt voordat de motor goed warm is. Kastje ooit is schoongemaakt van binnen, zit een soort bi metaal in met koperdraden omwikkeld.
Max39

Berichtdoor PJB380SEC » 20 dec 2011, 22:56

Aha!!

Daar zal ik dan het eerst eens even induiken, zo zie je maar dat je elke dag leert :mrgreen: :mrgreen:

Thanks en Gr. Pieter.
PJB380SEC

Berichtdoor Peter 500SEC » 20 dec 2011, 23:00

Kan mij haast niet voorstellen dat een beweerde techniek in een 280SE anders zou zijn dan in een 500SEC

Heb mijn SEC eventjes gestart na dat hij anderhalve dag heeft stil gestaan.

Zo als op de foto te zien is, draait hij nog geen 1000 toeren in koude toestand

Het toerental is wel ca 200 toeren hoger als wanneer hij warm is
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Peter 500SEC

Berichtdoor PJB380SEC » 20 dec 2011, 23:09

Zou kunnen hoor dat het hetzelfde is als bij een V8, maar ik hoor meer van deze problemen bij de oude "hardhouten" 6 cilinder motoren als bij de modernere V8 motoren.

In ieder geval ga ik eens even flink grasduinen onder de motorkap van de SE, en hou ik jullie uiteraard op de hoogte.

Gr. Pieter.
PJB380SEC

Berichtdoor Jatto » 20 dec 2011, 23:56

@Peter: hoe kan jouw teller tot 300 km/h aangeven?

Weet niet beter of de teller loopt tot 260km/h. (heb zelf een 560SEC type2, maar dat zal niks uitmaken denk ik?)

Gr.. Jacco
Jatto

Berichtdoor Peter 500SEC » 21 dec 2011, 00:01

Ik heb een 500SEC Lorinser

Lorinser is een Mercedes Tuner net als AMG

Sommige beweren dat mijn SEC 402 PK heeft, al durf ik het zelf niet te beweren.

Toch heeft hij minder dan 10sec nodig om van 0 tot 100 te accelereren
Peter 500SEC

Berichtdoor GerardSmink » 22 dec 2011, 16:10

Mijn toerental van mijn 280SE loopt als de motor koud is ook op tot 1400 na enkele minuten om vervolgens na 5 of 10 min weer te zakken naar 800 toeren.... dit is vorig jaar rond deze tijd begonnen..
W126 280SE LPG 1983
W126 500SEL 1982
GerardSmink
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Max39 » 22 dec 2011, 20:18

Klinkt goed Gerard, volgens alle info moet dit ook zo gaan.
Bij koude motor kan het tot 10 minuten duren voordat het toerental gaat zakken.
Hij meet de motor temperatuur ook, duurd dus wel even voordat deze warm is, en warmte afgeeft.
Max39

Berichtdoor superrobke » 23 dec 2011, 16:55

Hoi

nee de toerental regeling bij een 280SE is anders dan bij de V8 blokken.
een 280 heeft een warmlauf regelaar die zou de benzine druk iets moeten regelen.
voor al bij koud weer zo dat de motor iets harder stationair loopt ongeveer zo´n 1000 toeren
in de P, na een paar minuten zou dit zakken naar een 800 a 900 toeren.

ik zou zeggen ga eens naar de hobbyhut in zutpen en laat alles eens goed afstellen

succes er mee

Gr. robke 8-)
superrobke

Berichtdoor PJB380SEC » 24 dec 2011, 19:39

Hallo allen tezamen,

Ik heb mijn stangenstelsel even vakkundig in de kruipolie gespoten, en daarana alles maar eens gesmeerd met vet. En ik moet zeggen dat het nu goed is. Ik moet het stationair nog iets terugstellen met warme motor.

Ook ben ik toe aan een nieuw setje bougiekabels, dit weet ik omdat ik een oplawiebes kreeg toen ik terwijl de motor liep even op mijn kleppendeksel leunde :mrgreen: .

Was wel weer een leerzaam moment, ( als er oude kabels opzitten, en je weet de staat er niet van, NIET op je kleppendeksel leunen als de motor loopt :woohoo: ).

Gr. Pieter.
PJB380SEC

Keer terug naar Techniek