[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vragen over vervangen koppakking 500SEC : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 06:28

Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Benzmaf » 14 dec 2011, 15:45

kettingiming is perfect Rene uiteraard gecontroleerd. Ketting is als nieuw geleiders zijn als nieuw totaal geen slijtsporen dit is recent allemaal vervangen kan niet missen.

Kop is niet krom of lek kom net terug van bevriend revisiebedrijf alles is schoon netjes en gaat zo weer terug erop.
Benzmaf
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Douwe » 14 dec 2011, 20:35

uit zweden met lekke kop

toch geen water in de olie
heb je kompressie test gedaan
zweden lage tempraturen grote kas op vorst schade
dus de kans bestaat dat je cilinder wanden gescheurd zijn
dus voor je grote kosten gaat maken aan revisies van cilinder koppen
controleer ook even je cilinder wanden op scheuren
al zal je die waarschijnlijk niet zien is het nog niet onmogelijk dat ze er wel in zitten
ik raad je aan om je carter los te draaien en er onder uit te halen
en heet water in de koel kanalen van je blok te gieten
en zo vaak en net zo lang dat je gehele blok goed is door verhit zeg maar
en dat als er een haarscheur in zit deze open gaat staan en gaat lekken
voor het mooie zou je de zuiger ook moeten verplaatsen in de cilinders

ik hoop dat ik ongelijk heb
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor ElGriffo » 14 dec 2011, 21:32

We zijn benieuwd.

Maak dan ook even een filmpje zoals ik ook gedaan heb bij de eerste start :P
ElGriffo
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Benzmaf » 14 dec 2011, 23:01

De auto had geen lekke kop dat is gebeurd op de terugrit naar holland er mist een klein stukje uit de koppakking das alles.
Ik hoef ook geen koppen te reviseren etc alles ziet eruit als nieuw en auto is volledig dealergeserviced. Ik herken vorstschade wel sleutel al 20 jaar aan speed en andere boten veelal met 8 cilinders vandaar. Morgen schroef ik de auto weer inelkaar houd jullie op de hoogte en bedankt voor alle goedbedoelde tips!
Benzmaf
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Benzmaf » 22 dec 2011, 13:25

Kleine update:
Wegens tijdsgebrek.gister verder gegaan met de 500SEC alles gemonteerd auto loopt goed joepie maar heb denk.ik ergens een vacuüm cq valse lucht probleem hij reageert niet op gasgeven en na wat gepruttel bij starten loopt hij.ineens.2500 toeren stationair.
Iemand enig idee? Vond zelf het monteren van het inlaatspruitstuk lastig met die 8 rubbertjes zou daar.het orobeelm.zitten? Een.of twee dubbel oid? Alvast bedankt Gr. harry
Benzmaf
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Benzmaf » 22 dec 2011, 18:00

Updateje weer, slangeklem onder k jetronic was kapot zon klem met opstaand boutje heb nieuwe gemonteerd nu slaat de SEC aan en loopt gelijk 3500 toeren? Kan dat door valse lucht komen? Iemand enig idee voordat ik alles weer ga demonteren?
Benzmaf
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor ElGriffo » 22 dec 2011, 18:27

Luchtlekkage controleer je het makkelijkste met het spuiten van remmenreiniger, als hij
hierop reageert dan weet je dat daar een probleemn zit.
ElGriffo
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Benzmaf » 22 dec 2011, 18:42

IKweet el griffo maar laat m liever geen 3500 toeren draaien met koude motor en verse koppakking :-(
Benzmaf
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Rene500SEC » 22 dec 2011, 19:15

gaat je gasklephuis ONDER de spinnekop wel goed dicht?
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Benzmaf » 22 dec 2011, 19:35

Rene jazeker gaat die helemaal dicht.
Benzmaf
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Rene500SEC » 22 dec 2011, 19:43

vaak met het uit elkaar halen is je stangenstelsel beetje verbogen,maargoed als jij zegt dat hij sluit dan sluit hij.
Kan je wel vertellen dat als hij 3500rpm draait er ergens een serieus lek zit(of toch het gasklephuis ;) )
Als jij dat spruitstuk uit elkaar hebt gehad MOET je alle 8 rubberringen vervangen,denk dat marco je daarmee kan helpen.
mooie is dan wel dat je straks goed motorvacuum hebt.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Benzmaf » 22 dec 2011, 19:58

Waarom moeten deze rubbers vervangen worden als ze allemaal in goede conditie zijn? Ik denk meer in de ricbting dat er 1 of 2 niet goed zitten vond dat het spruitstuk ook moeilijk wou zakken ze maar. Maar volgens mij kun je op geen enkele mnier checken of ze allemaal goed zitten dit is optisch niet te controleren lijkt mij. Bedankt voor het meedenken ben er een beetje mee aan
Benzmaf
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Benzmaf » 22 dec 2011, 20:01

In reactie op gasklephuis nog even kan begrijpen dat met enig geweld. E.e.a zou kunnen verbuigen maar alles loopt vrij zeg maar en gaat terug in positie
Benzmaf
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Rene500SEC » 22 dec 2011, 23:23

goede conditie he?
Wat is goede conditie,heb jij vergelijking matriaal?
Als je bij 500blok reviseren kijk zie je een foto met het verschil.
Daarbij komt,als je pakkingen of rubbers ergens tussenuit haalt.....vervangen.....
Kan wel zijn als jij je kop hebt laten vlakken en er aan een kant een behoorlijk stuk vanaf is je spruitstuk niet goed ertussen valt.
Maar dan moet je behoorlijk gek doen
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Benzmaf » 23 dec 2011, 00:12

Bedankt ja heb ze vergeleken met nieuwe en de rubbers zijn in zeer goede staat dat is het echt niet. Kop is niet gevlakt mankeerde niks aan spruitstuk is gewoon kl@te te monteren weet echt niet wanneer het goed zit dit kun je namelijk niet ien.
Hoe monteer jij een inlaatspruitstuk dan?
Benzmaf
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Rene500SEC » 23 dec 2011, 07:59

zitten 2 paspennen waar het spruitstuk tussen valt.
Ligt daar vlak tussen dan ligt ie goed.
Succes
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Douwe » 24 dec 2011, 15:44

je kan eerst de mengbak onder het spruitstuk schroefen voor je het spruitstuk monteerd tussen de koppen
en wanneer is een rubber bij jou in goede conditie
nieuw zijn ze soepel en makkelijk vervormbaar dus ook beter afsluiten
wanneer gebruikt zijn ze stugger en zullen dus minder goed afsluiten nadat je ze los hebt gehad
als je dan toch al wel de oude rubbers gebruikt maak ze dan eerst in een bak heet water warm voor je ze op het spruitstuk zet
en gebruik wat vaseline zodat ze zig makkelijker kunnen zetten
bekijk tevens deze howto voor enkle mogelijke problemen die ik tegen kwam


viewtopic.php?f=20&t=4799
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Benzmaf » 24 dec 2011, 21:34

Update:

Heb hele spinnekop en inlaat weer gedemonteerd op aanraden forumleden de 8 rubber buisjes vervangen en auto doet exakt hetzelfde slaat aan en springt na wat gepruttel naar bijna 4000 toeren

Als ik dan gas wil geven loopt hij terug in toeren laat ik het gas los gaat hij glijk vol gas naar 4000 weer ik heb echt geen flauw idee wat het kan zijn. geen kerstritje voor mij in mn nieuwe aanwinst :( iemand enig idee?
Benzmaf
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Benzmaf » 24 dec 2011, 23:18

Trouwens iemand enig idee waar deze vacuumleiding opkomt? kan hem niet plaatsen zit een afgebroken tuitje in maar geen idee waar hij op moet? Lijk me niet dat de auto daarom 4000 toeren loopt maar je weet nooit natuurlijk.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Benzmaf
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Benzmaf » 25 dec 2011, 04:01

Zelf net gevonden en ook gerepareerd al, en zoals verwacht loopt de auto nog steeds 4000 toeren :angry:
Benzmaf
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten