[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Olie verbruik na revisie : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 07:32

Olie verbruik na revisie

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Olie verbruik na revisie

Berichtdoor Max39 » 24 dec 2011, 21:26

Heb mijn 280SE motorisch laten reviseren dwz nieuwe zuigerveren, nieuwe geleiders,klepseals, geharde kleppen en zetels, enz.
Nu heb ik ongeveer 2000KM gereden en wel wat olie moeten bijvullen, ongeveer 300/400CC is dit normaal verbruik bij inrijden? Heb rustig gereden, ben nu de laatste 400KM wat sneller gaan rijden en een paar keer lekker snel opgetrokken, kan dat het olieverbruik veroorzaken?
Verbaas mij wel dat er een zeer groot verschil zit als ik de olie pijl na +/- 15 minuten na gebruik, en vervolgens drie uur later....dat scheelt op de pijlstok de helft. Zit blijkbaar veel olie in de motor die langzaam moet zakken. Zal wel met een andere viscositeit te maken hebben denk ik.
Heb eerst een volle tank op benzine verbruikt en ben daarna op gas gaan toeren.
Bougies zijn schoon en vetvrij, en ook geen blauwe wolken meer achter mijn auto bij inhouden. Motor loopt super en merk zeker dat de motor steeds soepeler gaat rollen.
Ga er volgende week is nieuwe olie in gooien 15W40 mineraal, zit nu een half syntheet in zitten van revisie bedrijf denk ik.
Max39

Re: Olie verbruik na revisie

Berichtdoor Frank380 » 24 dec 2011, 21:34

hoi, bij gebruik van wat dunnere olie gaat het verbruik altijd iets omhoog. rij de boel eerst maar eens lekker in. over 5000 km zal het verbruik aanzienlijk minder zijn. mvg frank380
Frank380
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja

Berichtdoor Peter 500SEC » 24 dec 2011, 21:35

Heb toevallig vandaag in een handleiding gelezen

Mercedes vermeld aldaar dat, tijdens het inrijden van de motor een olieverbruik van 1,5 liter !! op de 1000 km nog normaal is !!!!
Peter 500SEC

Berichtdoor Max39 » 24 dec 2011, 21:49

Kijk, dat is goede info, bedankt en fijne dagen.
Max39

Keer terug naar Techniek