Hallo mercedesmensen...
Wij hebben ons sinds kort aangemeld op jullie te gekke site en er al veel hulp aangehad (en al wat onderdelen kunnen kopen). maar ik zal beginnen bij het begin...
Ik ben mijn hele leven al een autofiel door mijn vroegere werk ook al in veel hele mooie wagens gereden en mijn lievelingsauto indertijd was een Mercedes flachkuller in perfecte staat en j@zus wat heeft die wagen een kracht ben ermee naar duitsland geweest op zijn gemakkie 180 zonder een centje pijn, ook een pagode heb ik ingereden supermooi maar toch niet zoals die flachkuller maar goed back to buisness... ja ik hou van auto's maar mijn vriendin koopt auto's zonder het merk te kennen gewoon omdat ze de kleur leuk vindt (zo hebben we onze voorlaatste auto een new beetle gekocht) nu opperde ik het idee aan mijn meisje of ze het leuk zou vinden in een oldtimer te rijden en ze houdt er wel van iets aparts te hebben dus we gingen naar een showroom... na een uurtje rond te hebben gekeken (ik heb me er niet mee bemoeit) kwamen we uit op drie autos die ze echt mooi vond... en nu komt het... ze had het niet eens door (ze hadden een andere kleur ) het was een SEC een SEC en nog een SEC jullie kunnen je voorstellen dat ik daar geen probleem mee had dus gingen we opzoek naar onze nieuwe SEC.
Het budget was een probleem want eigenlijk hadden we niet genoeg om een goeie te kopen dus dan maar second best eentje die ikzelf op kon knappen. de derde auto die we bekeken was onze toekomstige auto silberdistel noemen ze de kleur en Yvonnne was er helemaal weg van ik was niet zo zeker de ramen liepen niet lekker hij was overal vochtig de raamsnorren waren totaal bedekt met mos (stond wel mooi bij de lak ) wat roest op de bekende plekken en hij liep wel maar toch niet zoals het hoorde... toen kwam er nog bij dat de verkoper zij dat hij altijd op gas reed en nooit op benzine en dat vond ik op zijn minst verdacht mmaaarrrr voor mijn budget geen perfecte auto en yvonne wou hem gewoon hebben en als je vrouw wat wilt..
We hebben hem gekocht en er twee dagen in rondgereden en ik was ondertussen aan het informeren bij mbclubs toen ik las over de hobbygarage in zutphen en heb die gelijk gebeld en gevraagd of ze mijn 500SEC geheel wilden nakijken en ik mocht gelijk komen! de mensen bij de HOBBYGARAGE ZUTPHEN zijn echt helemaal SUPER buiten het feit dat ze heel vriendelijk zijn nemen ze de tijd voor je en als je iets niet snapt leggen ze hetbgewoon nog een keer uit. We hebben veel geluk gehad met de aankoop want er was structueel niets ergs aan de hand wel zag Hans gelijk dat de auto last had gehad van backfire en die ronde plaat bij de luchtfilterwas helemaal krom en de beveiliging lag los, gelukkig was dat snel gerepareerd. toen bleek er een aansturingskastje kapot te zijn waardoor er een soort van klep in de aanvoer was gezet zodat je die manueel kon bijstellen en rotor was helemaal op (waarschijnlijk mede oorzaak van. Backfire) nieuwe verdeelkap erop en nu een Bosch(zat een B merk op) en wat blijkt dat kastje was niet kapot hij heeft de auto afgesteld op gas en benzine en volgens Hans rijd die weer als nieuw dus Hans en co nogmaals hartstikke bedankt we rijden nu lekker rond zonder de zorgen dat de Auto niet rijdt of niet veilig is. Het is echt een geweldige wagen en we kunnen het niet geloven dat een auto van 28 jaar oud zo verschrikkelijk lekker en luxe rijdt en dan nog al die opties...
Wij zij helemaal verkocht en mijn vriendin helpt zelfs sleutelen en wil vanalles weten over de techniek e.d.
Ok ik ga maar eens stoppen want anders blijf ik lyrisch doorschrijven over hoe mooi het leven is met een Benz!
Bedankt voor jullie aandacht en hopelijk tot ziens bij een van de bijeenkomsten
Paul en Yvonne