[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Mercedes 280SE 1983 ombouwen : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 04:49

Mercedes 280SE 1983 ombouwen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: Mercedes 280SE 1983 ombouwen

Berichtdoor Sakir » 24 dec 2011, 01:15

dus jullie advies is de 350 motor niet inbouwen
Sakir

Berichtdoor Wimada » 24 dec 2011, 09:11

Niet onverzekerbaar als je langs de RDW bent geweest en het kenteken hebt
laten aanpassen na een inspectie,hier op het forum is iemand <weet zo niet wie meer>
die in een 280SEC rijdt staat ook op kenteken als coupe.Maar helemaal mee eens verder
dat zo'n oude knoeperd niet in een W126 hoort,ga dan voor een 6 cylinder uit een W124
dus de E280 zul je ook een hele hoop moeten ombouwen,maar dan heb je wel iets goeds
voor terug.Maar je zult er wel zelf veel kaas van gegeten moeten hebben voor je eraan begint!!!

suc6 met je keuze.

Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Walllie » 24 dec 2011, 09:54

weet niet wat dat 350 blok + automaat gekost heeft
en weet niet wat je voor de 280SE hebt betaalt
en wat je denkt voor de 1991 SE full option (meestal een 500 of 560 want dat waren de meest luxe modellen)
niet vanwege de groote motor maar de meeste mensen die vroeger een 500 of 560 kochten hadden ook geld zat om er alles duure opties bij te bestellen dus daar zal je na moeten kijken

weet niet of je een geld boom heb staan maar voor onder de 10.000 ga je dit zo ie zo niet halen
en dan heb je een 280 met een oud 350 blok (of je hangt het blok van de 1991 er is ZOU IK DOEN)
en dan ook nog alles van een type 2 over zetten in je eigen 280 type 1
en wil je hem op nieuw laten keuren zo niet is ie zo ie zo ONVERKOOPTBAAR en dus niks meer waar dan je huidige 280 nu zeg 2.5 a 3 duizend euro

verdiep je eens in alles wat met deze auto te maken heeft want dat heb je zo ie zo nog niet gedaan anders stel je niet van die onnozele vragen meschien heb je verstand van auto's en kan je snel een blok wisselen of wat dan ook
maar je wil nieuwer kwa optie's en dan pleur je er een mega slurper van een 350 V8 oud model er in
suc6 er mee en we zien de foto's wel

lukt het je toch en is ie gekeurd nja ik zou heb dan zo ie zo nooooooit kopen altijd gezijk met zulke dingen
Walllie
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor Sakir » 25 dec 2011, 13:48

dus jullie raden mij het oude blok af

en een andere 6 cilinder blok er in hangen
Sakir

Berichtdoor Walllie » 25 dec 2011, 14:54

licht er aan als je een 1991 met alle opties wil aanschaffen voor ombouw
dan kom je warschijnlijk uit op een W126 500SE of een 560SE want de mensen die dat soort auto's toen konden betalen hadden ook geld genoeg om een hoop leuke optie's er bij te kopen dus dan kan je ook net zo goed dat blok over hangen (een 8 cil dus)

vind je een leuke 6 cil met een hoop opties kan het toch ook
maar waarom al die moeite koop gewoon een belasting vrije W126 en pak die grondig aan dan ben je met het zelfde bedrag klaar en een hoop minder werk (nog zat maar veel minder dan een type2 motir incl opties in een type 1 lepelen

suc6 en fijne kerst
Walllie
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor Sakir » 25 dec 2011, 22:21

ik wil best mijn auto oplappen als type 1 maar dat levert denk ik niet zo veel op als ik hem overbouw naar type 2
maar dan gebruik ik de blok van een '91 ipv die van de '70 jaren
zou het de moeite waard zijn om hem bj 91 te maken
of levert hij orgineel type 1 bj 83 meer op dan een omgebouwde
Sakir

Berichtdoor Binsbergen » 25 dec 2011, 22:36

Waarom blijf je vragen naar de bekende weg?

Er zijn veel mensen op dit forum die je van een gefundeerd antwoord voorzien maar je blijft dezelfde vraag (lichtjes aangepast) telkens opnieuw stellen
Sommigen hier kunnen dit niet waarderen waardoor je het risico loopt nooit meer een antwoord te krijgen.

Dus wees verstandig en volg de "goede" raad van de forummers
Hang in je 280 een goede 6 cilinder (of 8 cilinder maar dat is alweer extra werk) uit een W126
Inbouwen van extra opties (type 1 of 2) is vrijwel onbegonnen werk. Dat blijft prutswerk
Je auto blijft zo iets waard, na inbouw van achteraf ingeprutste opties alleen maar minder
Elke verandering die je verder voorstelt maakt de auto minder waard.
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Sakir » 25 dec 2011, 22:42

oke dank u wel
dan houd ik de auto orgineel 83 en een 6 cil inbouwen