Hallo,
Nou ik heb sinds kort mijn eerste SEC, zoals jullie kunnen lezen in
viewtopic.php?f=12&t=7482 , maar kan hem al weer weg doen. Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik deze 500SEC type 2 gekocht met schade, vanwege een verbouwing geen of weinig geld om hem door iemand te laten maken, en ben er zeer fanatiek aan begonnen om hem in orde te krijgen, elke avond sleutelen en op zoek naar onderdelen. Ik had hem gekocht met 2de hands onderdelen ( motorkap, schermen, koplamp ) op aanraden van een goede vriend die samen met de vorige eigenaar de onderdelen was gaan halen in België, aan de zee ergens. Die vriend van mij verzekerde mij dat alles goed was en dat ik eventueel van zijn sloop SEC type 1, de onderdelen die ik tekort zou komen af zou mogen halen, want dat paste allemaal
. Nou de ellende begon eigenlijk al gelijk, toen de schade rechtsvoor gericht was en ik de motorkap ging passen kwam ik erachter dat de beide hoeken aan de raamzijde verbogen en op een of andere manier doorgesleten waren. Even een poging gedaan dit te repareren, maart zag al snel in dat dit niet te doen was. Dan maar verder met de schermen, klein beetje laswerk, waar ik al niet zo voor ben.... Nou dat werd ook geen succes, niet het juiste materiaal waardoor er teveel warmte ingebracht werd; resultaat een "golfplaat". Nou dan de lampen maar passen, dan weet ik of hij nog nagericht moet worden. Bananendoos met onderdelen opengemaakt, wat denk je? Hebben ze aan de zee, ruim 2 uur rijden, de verkeerde koplamp meegenomen en had ik 2 linkse
. Op zoek naar onderdelen en na veel vijven en zessen onderdelen gevonden in goede staat, maar de prijs was er ook naar en hier had ik niet op geteld, maar goed hij moest af. Onderdelen gemonteerd, zag er allemaal netjes uit, enkel nog de bumper monteren. Lijkt me sterk dat die past zei ik tegen die vriend van mij. Hij verzekerde mij dat die van een type 1 exact hetzelfde zou zijn alleen anders van uiterlijk, niet dus!! De oude bumper maar gerepareerd en gemonteerd, de auto was klaar op het spuitwerk na. Get spuitwerk zou ik in het voorjaar laten doen, wel zelf schuren en zo, spuiten uitbesteden. Dan zou ik ook de zijkappen, skirts en bumpers mee laten spuiten en dan kon ik meteen de staat van de carroserie zien en zonodig helemaal laten spuiten. Naar de keuring gebracht, en op 2 kleine puntjes na goedgekeurd, in orde gemaakt en ik kon rijden!!!! Zo trots als een pauw met mijn droom SEC rond rijden. Ondertussen wis en EPC geinstalleerd, zodat ik kon kijken hoe alles nu zat voor ik ergens aan zou beginnen. Omdat de wagen 2 jaar heeft stilgestaan was ik van plan om een maandje rustig rond te rijden, en dan een beurt te doen en waar nodig een kleine reparatie uit te voeren. Ik reed er heel rustig mee en kwam nauwlijks aan het gas, eerst lekker de auto weer op gang laten komen dacht ik. Omdat ik een andere radiator ( die ik bij mijn vriend eraf gedraaid had ) had gemonteerd, heb ik enkele keren wat koelvloeistof bij moeten vullen, ik dacht dat is lucht wat er nog uit moet komen of een zeer kleine lekkage. Idd ik had de aftapplug niet goed aangedraaid want daar zag ik een vlek koelvloeistof onder staan met droog weer. Het ging goed tot hij afgelopen weekend warm begon te lopen. Waarschijnlijk de thermostaat werd er verteld, dus die maar een gehaald. Na het werk even vervangen dacht ik, bleek ik de verkeerde te hebben gekregen bij de automaterialenzaak. Dus mijn baas me naar huis gebracht. Vandaag tussendoor even dat ding omgeruild en erin gezet. Tankje gevuld en de slang bovenop de radiator los gelaten, zodat er zeker lucht uit kon. Nu liet ik de motor even draaien, zodat het systeem zich zou vullen. Maar na eeen minuut of 5 was het tankje nog net zo vol als toen ik hem afvulde. Ik stap in mijn auto om hem uit zetten en ik zie op 20 SEC tijd de temperatuur omhoog schieten van c.a. 50 graden naar 110 graden. Meteen uitgezet en geleken waarom de motor zich niet vulde, logisch dacht ik, het pompje staat droog, er is immers nagenoeg al de koelvloeistof uit. Half uur gewacht en via de slang boven aan de radiator, de waterpomp gevuld.... Er ging genoeg in, dus ik kreeg al schrik, die zal wel veel te warm zijn geworden. Toen zag ik in de slang iets raars, de tuit van de radiator was afgebroken ???? en het losse deel zat in de slang. Dit stuk eruit gehaald ( goed maar provisorisch vastgezet, moet dan maar een nieuwe halen
) , afgevuld en ben gaan rijden. Na 3 kilometer liep de temperatuur al weer op, gaat er ook nog een lamp stuk
. Naar de automaterialenzaak, verhaal uitgelegd en smane met de eigenaar zitten brainstormen. Op den duur ben ik naar huis gereden, c.a. 3 km verderop en de temperatuur liep nog sneller en nog hoger op. Ik kwam thuis, snel achteruit inparkeren en uit zetten dacht ik. Ik keek in de spiegel een grote witte rookpluim
, ik zette hem uit, ben met tranen in mijn ogen naar binnen gelopen, want dit betekend voor mij het einde: nieuwe radiator had nog gekund, maar de waterpomp klonk ook niet helemaal 100% en nu kwam er nog een koppakking bij, dus al gauw weer 500 euro aan onderdelen. En maar weer te zwijgen over de tijd die me dat kost. Het geld heb ik niet liggen en ik moet waarschijnlijk met pijn in mijn hart de droom verkopen, het was ook weer te mooi om waar te zijn, net als elke andere droom die ik sinds mijn jeugd heb gehad; begint leuk en dan weer ellende.... Altijd v oor mezelf moeten zorgen zonder steun van ouders, keihard geknokt en altijd tot het uiterste gaan om het goed te doen voor iedereen, maar dingen voor mezelf mogen nooit een succes worden.....