W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 07:50

ruitenwisser problemen....

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

ruitenwisser problemen....

Berichtdoor Donvito » 10 jan 2012, 20:36

hey aller eerst ff complimenten voor deze site!!!!

ik heb een probleem met de ruitenwissers van mijn 280SE uit 82.....
op stand 1 en 2 gaat ie heel zwaar en traag...... en op de hoogste stand doet ie soms helemaal niks... soms blijft ie op stand 1 en 2 op een kwart van het raam hangen... moet ik hem mee helpen dan gaat ie weer 1 keer en blijft ie weer hangen op een kwart.. en je voelt ook dat ie zwaar gaat als je hem helpt....
heb al wat wd 40 ertussen proberen te spuiten .... maar baat nie veel.... ben bang dat ik de motor eruit moet halen denk en alles weer beetje gangbaar maken voordat de motor dooorbrand?
is verdomde lastig zoals vanmorgen in de mist met beslagen ramen.....{en je eigen verslapen}.....

hoop dat ik hier wat respons krijg..... heb nog vragen genoeg lol.....ben pas in het bezit van MB

MVG Don
Donvito

Re: ruitenwisser problemen....

Berichtdoor Donvito » 10 jan 2012, 20:42

beste hans

thx voor snelle reactie...
ik zal relais ff chekken.. en dan pas motor eruit halen denk....

bvd Don
Donvito

Berichtdoor Donvito » 10 jan 2012, 20:49

thx hans

dan gaat dat goed komen denk ..... morgen eerste werk...

Grt Don
Donvito

Berichtdoor Donvito » 12 jan 2012, 00:16

ppppffff

was best wel klusje... maar het is gelukt..
alles weer gangbaar gemaakt,motortje open geschroefd,alles beetje schoon gemaakt en op geschuurd..
toen weer gemonteerd.. en het werkte alleen de rustpositie is nu nog iets te hoog als ik hem van stand 1 of 2 gelijk uit zet op 0 ..... als ik hem van de interval uit zet dan is de rustpositie wel goed..die pal waar die veer aan zit zit die onder spanning gemonteerd? wat doet die veer eigenlijk??.. maar het werkt en voorlopig heb ik weer wissers.... zaterdag ff verder kijken....

mvg Don
Donvito

Keer terug naar Techniek