Hallo,
umwelt2-klein.jpg
Na al een aantal pogingen in Nederland gedaan te hebben om aan zo'n groene 'Umweltplakette' te komen, had ik de moed eigenlijk al opgegeven.
Je hebt zo'n sticker nodig om zonder problemen in Duitsland een stadscentrum in te mogen.
De meeste steden vallen tegenwoordig in een zg. 'Umweltzone' en daar mogen geen 'vervuilende' auto's meer in.
Je riskeert een boete van € 40 tot € 70 per overtreding en dat zijn toch een hoop Duitse Biertjes en Schnitzels.
Afgelopen weekend was ik op familiebezoek in Zuid-Oost Drenthe en aangezien ik toch vlak bij de grens was, ben ik even overgewipt en naar een plaatselijke garage gereden. Die kon me zelf niet helpen, maar wist wel een collega een paar kilometer verderop die wel deze stickers verstrekte.
Daar aangekomen, even het kentekenbewijs laten zien binnen 5 minuten liep ik met een groene sticker weer naar buiten.
Welgeteld één vraag die ze stelde en dat was of ik op benzine of diesel reed.
Sinds afgelopen vrijdag (de 13e) heb ik dus een W126 500SEL Eco...
sticker.jpg
Kosten: € 5,- en een paar kilometers rijden.
Pas op voor allerlei webwinkels want die rekenen soms tot wel € 40 voor zo'n plakplaatje
Zelfs bij de ANWB rekenen ze € 13,95 en die wilde mijn W126 niet eens doen, want ik kwam volgens hen toch niet in aanmerking voor een groene sticker.
Dus als je in de buurt van Duitsland bent, rij even bij een garage langs en informeer even.
Groetjes
Bert
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.