door JohnPrins12 » 29 jan 2012, 11:44
hallo,
ja ik ben er nog hoor maar eerlijk gezegt zijn het meestal vragen waar anderen beter antwoord op kunnen geven.
ik heb inderdaad mijn tandwielen op de krukas niet vervangen omdat deze nog netjes waren zowel het tandwiel van de distributie als het tandwiel van de olie pomp.
brandstof pomp heb ik alleen maar laten nazien of de opbrengst per cilinder goed was en heb ook gelijk de opbrengst op maximaal laten zetten zodat er in iedergeval voldoende brandstof word in gespoten als je eens lekker door wil trekken.
en dat is goed gelukt want als ik zo soms eens een keer het gas goed intrapt (stel er niet te veel van voor natuurlijk t.o.v jullie machtige V8) dan komt er een mooie zwarte pluim uit de uitlaat.
over die brandstof pomp heb ik twee verhalen gehoord dus daar kan ik verder niets van zeggen.
1e
revisie zal zo tussen de 1500 en twee 2000 euro kosten volgens een Bosch dieselcentrum en dan nog heb je na 10.000 km weer kans dat de regulateur die achter op de pomp zit weer niet meer goed werkt.
dit is te merken door je toerental op bijvoorbeeld 1200 te houden onbelast,de motor gaat dan laat ik zeggen van 1000 naar 1500 zonder het gas te bewegen(heb ik ook iets last van)
dit is helaas een kwaal van dit soort pomp van een 617.951 motor
hun advies was als ie het verder goed doet dan niets aan doen, en dat heb ik ook gedaan.
dus wel op testbank geweest opbrengst op max gezet was er 250 euro voor kwijt.
2e
een diesel specialist in gouda gebeld (weet de naam niet meer) gezegt over welke motor het ging en werd meteen doorverbonden met hun oudste medewerker die nog veel ervaring had met deze pompen.
deze zij tegen mij dat ie hem wel open zou maken en alle ringen en enz enz zou vervangen want verder ging er toch nooit iets stuk aan deze pompen.
heb helaas niet gevraagd wat dat moest kosten omdat ik voor de eerste optie ging deze zaak zit dicht bij mijn huis.
succes Rene
Gr. John Prins
Laatst bijgewerkt door
JohnPrins12 op 29 jan 2012, 12:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Gr. John Prins