ff een update !
yessssss !!
stappen motor gerepareerd met succes, heb na de reparatie een kwartiertje proef gereden en doet het nog steeds erg goed, ik weet niet wat die op lange termijn gaat doen, maar dat moeten we maar afwachten
.
had dus de stoute schoenen aangetrokken en de how to
viewtopic.php?f=20&t=8065 toegepast voor het repareren van de stappenmotor,
ik dacht, als die stappenmotor toch al overleden is dan kan ik hem zelf nog wel verder stuk maken mocht de how to geen succes blijken
.
zo ben ik te werk gegaan;
lls gedemonteerd, gereinigd met remmenreiniger,
zoals in de how to is beschreven heb ik het plastic doppie uit het messing busje gehaald,
je ziet dan een messing busje met schroefdraad,
een passend boutje gezocht die in het messing busje past,
eerst een passend moertje op het boutje draaien,
daarna het boutje met moertje een paar millimeter in het messing busje gedraaid zodat ie net genoeg vlees heeft (pas op ! boutje niet te ver in het messing busje draaien dan gaat de boel waarschijnlijk stuk !!).
dan draai je het moertje aan tegen het aluminium huis,
dan het moertje aan blijven draaien tot dat je een zeker weerstand voelt (kan dan ook niet verder want het messing busje zit dan tegen het moertje aan) en stop dan,
zodoende is het messing busje 2 millimeter naar buiten gekomen en zit ie gelijk met het aluminium huis,
moertje voorzichtig losdraaien, daarna het boutje er uit draaien,
daarna met acculader hele kleine momenten 12 volt er op gezet dat de klep telens open en dicht gaat,
dat een aantal keren herhaald dat je zeker weet dat de klep lekker makkelijk heen en weer gaat,
lls weer gemonteerd en de Benz loopt als een nieuwe nu, hoop dat ie dat nu ook blijft doen
.
dus mocht je gedonder met de stappenmotor hebben dan kun je altijd nog eerst ff dit proberen, een andere stappenmotor kopen kan altijd nog !
tis echt een klusje van niks, kan iedereen !
groet ben.
bij vlagen ben ik geniaal...vandaag was het windstil.