[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
nivo regeling : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 09:58

nivo regeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: nivo regeling

Berichtdoor BenMB » 01 feb 2012, 13:27

hoi vlieger,

"Dan lekt de kering van je hogedrukpomp, waardoor motorolie in je niveauregeling terecht komt"


als die motorolie lekt, moet mijn olie pijl in het hydro-reservoir dan niet gaan stijgen ?
bij vlagen ben ik geniaal...vandaag was het windstil.
Avatar gebruiker
BenMB
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 11 dec 2010, 02:18
Woonplaats: Omg. Amersfoort
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee


Re: nivo regeling

Berichtdoor Iggy » 02 feb 2012, 00:02

Ik was het gestuiter helemaal zat, ik voelde elk putje en hobbels op snelweg was drama, nog gevaarlijke slechte wegligging ook. Ik heb gewoon niveauregeling en zaterdag in Zutphen de veerbollen en de olie (ong. 2 ltr) vervangen (MB spul via Elgriffo) Ondanks korting, kost het iets meer maar zeker goed en ik hou nie van gezeik. Mijn olie was ook wat donker, kan ouderdom zijn maar ook keering lek, komende tijd in de gaten houden. Rijdt weer heerlijk, als een koning, daar heb ik tenslotte deze luxe comfort reislimo voor, toch? Hoogteregeling is een ander verhaal, zit in hetzelfde systeem maar bonken van de achterkant kan dan ook aan de veerweg liggen, afstelling op standje hoog geeft minder uitslagruimte zoals eerder door vlieger genoemd. De veerbollen zijn na 25 jaar soms wel eens aan vervanging toe, maar verkeerde olie doet de rubbere gas gevulde bollen eerder verouderen, dat zal MB destijds vast beproefd hebben...bolnrs kan ik nazoeken als je wil.
Iggy
Iggy
 


Re: nivo regeling

Berichtdoor BenMB » 02 feb 2012, 00:22

hoi iggy,

doe mij die bolnummers maar als je wil, daar doe je mij een groot plezier mee :) .

ik ga er van uit dat er geen verschil is tussen een 560SEL 1986 of een 500SE 1987 wat betreft de bollen ?

groet ben
bij vlagen ben ik geniaal...vandaag was het windstil.
Avatar gebruiker
BenMB
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 11 dec 2010, 02:18
Woonplaats: Omg. Amersfoort
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee


Re: nivo regeling

Berichtdoor ElGriffo » 02 feb 2012, 00:50

Er zit geen verschil tussen de bollen van een 560 en 500
ElGriffo
 


Re: nivo regeling

Berichtdoor BenMB » 02 feb 2012, 01:04

thanks elgriffo, voor de bevestiging :) .
bij vlagen ben ik geniaal...vandaag was het windstil.
Avatar gebruiker
BenMB
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 11 dec 2010, 02:18
Woonplaats: Omg. Amersfoort
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee


Re: nivo regeling

Berichtdoor Iggy » 02 feb 2012, 22:45

Bolnummers zijn links en rechts identiek A123 320 02 15 Federspeicher.
Hydrauliek olie is ZHM 0009899103, staat ook op je reservoir, ik had aan genoeg aan 2 ltr.(kleur is blank)

Achter brug tot wielen los hangen opkrikken, oude bollen demonteren, stelschroef van niveau (hoogte) regeling helemaal los, achterbrug paar keer op en neer krikken om systeem zoveel mogelijk aan de achterzijde leeg te "pompen". Olie zit nl. ook in de veerpoten. Nippels van de oude veerbollen overzetten op de nieuwe en de bollen monteren (standje hoog, das makkelijker monteren) en dan reservoir ontdoen van oude olie. Nieuwe olie in het reservoir en motor starten om de oliedruk weer op te bouwen en het niveau checken en bijvullen. Ontluchten gaat vanzelf en daarna kan je de hoogteregeling weer stellen met de stelschroef, en je rijdt weer als een koning!!

Als je echt verkeerde olie hebt kan je misschien het beste spoelen, bijvoorbeeld met draaiende motor oude olie opvangen bij het reservoir, terwijl je nieuwe olie bijvult tot de kleur weer blank is.
Geen shit, gewoon alles bestellen bij MB dealer, Marco (elgriffo) bijvoorbeeld...succes.
Iggy
 


Re: nivo regeling

Berichtdoor ElGriffo » 02 feb 2012, 22:54

Prijs heeft hij inmiddels al ;)
ElGriffo
 


Re: nivo regeling

Berichtdoor BenMB » 02 feb 2012, 23:49

bedankt iggy, voor de nummers en de uitleg :) .

zodra ik de bollen heb ga ik ff naar de hobbyhut, weet ik zeker dat het goed gaat :) .

groet ben.
bij vlagen ben ik geniaal...vandaag was het windstil.
Avatar gebruiker
BenMB
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 11 dec 2010, 02:18
Woonplaats: Omg. Amersfoort
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron