ik zag deze "oplossing" van een ,
met dank aan de vertalers leeflang en hans en aan muis6 die mij op die site gewezen heeft .
Zo goed als elke W126 met een V8-motor heeft al wel stationair problemen gehad, dus was het tijd was om er een oplossing voor te verzinnen.
Problemen:
Veel voorkomende problemen zijn: stationair toerental bij versnellingsbak in stand "N" of "P" is meer dan 1.100 TPM (tot 1400 TPM) en in stand "D" op ongeveer 800 tot 950 TPM en de sterke neiging om weg te rijden.
Dat is niet normaal en zeker niet de bedoeling - en bovendien houden de versnelling en de rest van de aandrijflijn dat niet lang vol!
Controles vooraf:
In de eerste plaats moet ervoor gezorgd worden dat het overspanningsrelais in orde is (die zit aan het tussenschot naast de rembekrachtiger en heeft een transparant deksel en een rode (10A) platte zekering), verder moet ook de gasklep schakelaar stationair goed contact maken (< 1 ohm) hebben en, bij het bedienen van de regelstang open gaan (oneindig ohm). Als ook vacuüm lekken (losliggende slangen) en een defecte stuureenheid uitgesloten zijn en is ook de lambda sonde nog in orde, dan kun je de hier beschreven reparatie uitvoeren.
LET OP: DE SCHRIJVER AANVAARDT GEEN ENKELE AANSPRAKELIJKHEID VOOR HET GEGEVEN TIPS EN ADVIEZEN, ALLES GESCHIEDT OP EIGEN RISICO - WIE DENKT HET NIET ZELF TE KUNNEN, KAN BETER NAAR EEN GARAGE GAAN!
stappenmotor.jpg