[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Ombouw 500 type 2 in type 1 : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 09:57

Ombouw 500 type 2 in type 1

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Ombouw 500 type 2 in type 1

Berichtdoor JCMVerhoeven » 04 feb 2012, 09:58

Hallo W126 liefhebbers,
Kan iemand mij uitleggen wat ik allemaal moet overzetten van de motor,500
Heb type2 gekocht en lag type 1 in.
Motor type 1 1170111401 uit 1981
Motor type 2 1170113101 uit 1989
Heb al wat gelezen over de ontsteking en spinnekop.
Kan iemand dit bevestigen of meer informatie geven?
B.v.d.
Groeten Jan V
JCMVerhoeven
 


Re: Techniek

Berichtdoor VolvWil » 04 feb 2012, 12:04

Vorige eigenaar heeft hetzelfde gedaan met mijn wagen.
Eigenlijk alles wat op en aan je type1 blok zit overzetten op je type2.
heeft namelijk ook te maken met een ander motor regelsysteem.
Zullen wel meer opmerkingen komen,maar zover ik inmiddels uitgevonden heb is alleen het kale blok gebruikt bij mij.
Succes!

Jan Willem
De weg des levens is zwaar maar in een W126 zeer goed uit te houden!
Avatar gebruiker
VolvWil
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19 jul 2010, 18:56
Woonplaats: Den Helder
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Ombouw 500 type 2 in type 1

Berichtdoor Neerven » 04 feb 2012, 14:43

Vol;gens mij moet je de spinnenkop incl. injectors overzetten en eventueel de spruitstukken (als het een engels blok is). Startmotor wordt over gezet en dat is het zo'n beetje. Succ6.
Avatar gebruiker
Neerven
Moderator
Moderator
 
Berichten: 2333
Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Ombouw 500 type 2 in type 1

Berichtdoor Vlim » 04 feb 2012, 16:52

-Brandstofdrukregelaar overzetten. (hier moet je een bevestiging voor fabriceren).
-Spinnekop overzetten.
-Verdeler overzetten.

Dan ben je er zo ongeveer wel. De rest is een kwestie van de goede vacuumaansluitingen, etc.. in de gaten houden.
Als je type 2 blok al uit een type 1 komt, heb je kans dat het meeste werk al is gedaan.
Avatar gebruiker
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2147
Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
Woonplaats: West-Brabant
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Ombouw 500 type 2 in type 1

Berichtdoor mbniels » 04 feb 2012, 19:00

Jan,

Als je ook de uitlaat van meeneemt van de type 2, dan moet je even opletten. Als ik mijn 280SE type 1 vergelijk met een 300SE type 2, dan zit er onder de auto veel meer ruimte onder de achterbank voor de uitlaat bij een type 2. De vorm van de auto is daar gewoon anders! Ook de ophanging van de aandrijfas is net iets anders. Als je alleen de motor overzet maakt het natuurlijk niet uit.

Succes.
mbniels
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 09 jul 2010, 00:09
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Ombouw 500 type 2 in type 1

Berichtdoor Vlim » 05 feb 2012, 00:20

Een V8 type 1 is qua dimensies gelijk aan een V8 van type 2. Dat is totaal niet te vergelijken met een M110 6-cilinder ten opzichte van een M103, dat zijn weer totaal verschillende motoren.

De uitlaatsystemen leveren bij de V8 geen noemenswaardige problemen op. En ook de complete aandrijflijn blijft gewoon hetzelfde. Automaat ook.
Avatar gebruiker
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2147
Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
Woonplaats: West-Brabant
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Ombouw 500 type 2 in type 1

Berichtdoor VolvWil » 05 feb 2012, 00:46

Contoleer ook even je stappenmotor cq waspotje dat moet je niet vergeten!!
Twee verschillende systemen en aangezien jij een 1981 type 1 hebt kan je dus een waspotje hebben zoals ik en moet je dus meer overzetten.
tappenmotor heb je een regelsysteem nodig wat je dus bij de type 1.1 niet hebt omdat je daat dus een waspotje hebt.
Zoek even op waspotje en ze zult er wel het een en ander over vinden.

Jan Willem
De weg des levens is zwaar maar in een W126 zeer goed uit te houden!
Avatar gebruiker
VolvWil
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19 jul 2010, 18:56
Woonplaats: Den Helder
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Ombouw 500 type 2 in type 1

Berichtdoor JCMVerhoeven » 05 feb 2012, 16:19

Hee Heren,
Bedankt voor jullie info,
Heb inmiddels een en ander overgezet,
Vindt het een leuk jobke.
Morgen weer beetje verder hobbyen.
Groeten en veul W126 plezier
Hallee jv
JCMVerhoeven
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten

cron