[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
warneer kleppenstellen ? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 10:45

warneer kleppenstellen ?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

warneer kleppenstellen ?

Berichtdoor 500gls » 06 feb 2012, 13:24

mijn 500SE is de laatste tijd wat meer olie gaan gebruiken, hij staat voor het stoplicht warm of koud altijd te stomen ( witte rook ) ik lees her en der ook dat de olie leidingkjes die de kleppen stoters smeren wel eens de boosdoeners kunnen zijn van olieverbruik.
ik heb de auto net ( 4 maanden ) en er staat 185.000 op de teller.

is dat een signaal dat kleppen gesteld moeten worden en evt die leidingkjes vervangen moeten worden ?

Gr.,
bas
500gls

Re: warneer kleppenstellen ?

Berichtdoor Neerven » 06 feb 2012, 13:34

Kleppen stellen bij een 500 is niet nodig, dit gebeurt hydrolisch. Misschien moet je een keer je oliekanaaltjes reinigen. Witte rook duid over het algemeen op verbranding van koelvloeistof. Houd het peil goed in de gaten en controleer de olievuldop op sludge.
Neerven
Moderator
Moderator

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 500gls » 06 feb 2012, 13:37

het peil van de koelvloeistof is in de maanden dat ik em heb normaal dus dat zal em niet zijn denk ik ook zit er geen slush aan de olie bijvuldop.

welke oliekanaaltjes bedoel je ?
500gls

Berichtdoor Wasibi » 06 feb 2012, 13:38

Bas,

Kleppen stellen is in principe niet aan de orde voor een 500, er zitten automatische klepstellers op.
Als de boel lawaai maakt (tikken) zou de basis instelling gecontroleerd kunnen worden.

Die olieleiding kan, ff nieuwe klepdekselpakkingen kopen en controleren. Die busjes van de olieleiding kosten een paar euro en kunnen dan eventueel direct vervangen worden.

Hij verbruikt toevallig geen koelwater?

Succes, Alex
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja

Berichtdoor Vlim » 06 feb 2012, 21:34

Klinkt een beetje als klepseals. Kleine rubbertjes die voorkomen dat je motor langs de klepgeleiders olie aanzuigt.
Niet ernstig en simpel te verhelpen.

En met dit weer behoort een beetje V8 iets te dampen :)
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek