[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
kachel wordt koud. : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 10:47

kachel wordt koud.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: kachel wordt koud.

Berichtdoor BenMB » 07 feb 2012, 12:53

@renesec,

welk kastje bedoel je ?

het barst namelijk van de "kastjes" in onze benzen :mrgreen: :mrgreen:

en kan ik die ook controleren of die goed is of niet (op een simpele manier) ?

groet ben
bij vlagen ben ik geniaal...vandaag was het windstil.
Avatar gebruiker
BenMB
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 11 dec 2010, 02:18
Woonplaats: Omg. Amersfoort
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee


Re: kachel wordt koud.

Berichtdoor Westernbiker » 07 feb 2012, 14:21

Vandaag een uurtje gereden,na c.a. 20 min. staat de temp.mter op bijna 80 Gr..
En dat blijft ook zo gedurende de rit,is dit goed ?
Westernbiker
 


Re: kachel wordt koud.

Berichtdoor Peter 500SEC » 07 feb 2012, 14:29

Ik vind dit persoonlijk wel erg lang duren.

Mijn SEC is reeds na enkele min. op temperatuur !

Na ca 7 - 8 km gereden te hebben, staat mijn temperatuurmeter op 80 graden C
Peter 500SEC
 


Re: kachel wordt koud.

Berichtdoor Rene500SEC » 07 feb 2012, 17:10

Ik bedoel dan het conrolpanel...als je klima hebt zit er ook nog een kastjes passagierskant achter dat kleine kapje
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kachel wordt koud.

Berichtdoor Douwe » 07 feb 2012, 17:12

inderdaad zelfs met -15 in mijn wagen na zon 8 km op 80 graden
dus mogelijk is je thermostaat niet optiemaal meer
of even je radiateur dicht zetten zodat hij wat minder rij wind koeling heeft :D

het kastje wat je kachel regelt zit achter het handschoenen kastje
dus de binnen voering uit het handschoenen kastje halen of de schop plaat uit de been ruimte rechts
en je kan hier enkel kastjes vinden
en ja er zitten verschillen in deze kastjes alleen op nr uit wisselen lijkt mij
er zijn er met duo ventiel en met monoventiel daar zit al een verschil
en vaak heeft een mono ventiel dan ook weer een airco
die ook weer door deze regelunid word geschakeld
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: kachel wordt koud.

Berichtdoor WPloeg » 09 feb 2012, 13:51

vandaag weer met de kachel bezig geweest,we hebben 3 verschilende temp.regel kasjes uit geprobeerd met dezelfde nummers maar heeft niets geholpen,kachel wordt gewoon weer koud nadat de snelheid toe neemt.duoventiel is ook goed.maar zo al ik dit allemaal lees is dit een veel voorkomend probleem. :silly:
WPloeg
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 01 dec 2011, 19:43
Woonplaats: slochteren
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kachel wordt koud.

Berichtdoor Rene500SEC » 10 feb 2012, 19:09

als je de stekker van je duo ventiel afhaald dan blijft ie wel warm?

Dan zit het toch in de electronica erachter.
kan je paneel zijn maar ook het zilverekastje passagierskant.
Word ie zonder stekker ook koud met rijden en je temperatuurmeter staat wel gewoon op 80grd is het je ventiel.
Zo simpel is het ;)
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kachel wordt koud.

Berichtdoor Happysurfer » 10 feb 2012, 19:12

Eigenlijk is er wel een hoop mis met de elektronica van een oude Mercedes alles wat 25 jaar is gaat naar de klo

Beetje een misser van Mercedes en dat voor een auto die toen eigenlijk ook al niet te betalen was :dry:
Avatar gebruiker
Happysurfer
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 884
Geregistreerd: 19 aug 2010, 00:34
Woonplaats: Nieuwegein
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kachel wordt koud.

Berichtdoor Douwe » 10 feb 2012, 19:34

tja iets wat 25 jaar mee gaat is uitzonderlijk kwa elektronika
toen werd er nog kwaliteit gemaakt
ik moet het nog zien of de tegenwoordig gemaakte autos en elektronika in werkzaame staat dat gaan mee maken :D :D :D
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

cron