[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Valvoline Inj. & Carb. Cleaner en Valvoline Max Life Fuel Sy : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 11:44

Valvoline Inj. & Carb. Cleaner en Valvoline Max Life Fuel Sy

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Valvoline Inj. & Carb. Cleaner en Valvoline Max Life Fuel Sy

Berichtdoor BenMB » 10 feb 2012, 23:34

hoi,

doe ik mijn motor/injectors e.d. een plezier met Valvoline Inj. & Carb. Cleaner en of Valvoline Max Life Fuel System Cleaner ?

motor loopt/start netjes (op stationair tt na, maar dat komt wel goed, word aan gewerkt).

ik vraag mij af of die Valvoline Inj. & Carb. Cleaner en of Valvoline Max Life Fuel System Cleaner wel echt zin heeft als de motor toch al goed loopt en of het niet overkill is om dan zo een goedje er in te mikken ?

groet ben.
bij vlagen ben ik geniaal...vandaag was het windstil.
BenMB
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee

Re: Valvoline Inj. & Carb. Cleaner en Valvoline Max Life Fuel Sy

Berichtdoor Ariegt » 11 feb 2012, 01:13

Dag Ben,
ik ben van mening dat op een volle tank (90liter) het spulletje
zo verdunt is dat het wel goed komt en zal best zijn werk doen..
Of het de problemen oplost die je ondervind is een ander verhaal want
dit klinkt meer als een ontsteking of vacuĆ¼m verhaal.
ikzelf heb het ook erin gegooid maar dan om de rede dat hij iets teveel ruikt licht rookt ,alsof
de ontbranding niet volledig is. injectoren? ook nog maar net een paar liter weggereden dus nog
geen echt goede indruk. Maar het lijkt of...
ik ga gewoon ook bougies kabels rotor kap etc vervangen want ik wil ook nog op gas zonder backfires..
succes
grtjes Arie
Ariegt

Berichtdoor Ariegt » 11 feb 2012, 01:16

P.s ik zou niet twee dingen tegelijk gebruiken dus ook even geen flashlube of iets..
Ariegt

Berichtdoor Vlieger » 11 feb 2012, 10:58

Het is met die injector- en motor-reinigings middelen zo, dat niemand echt weet of het werkt. :oops:
Op You-tube zijn daarover veel filmpjes te vinden, waarbij mooie animatie's van de fabrikanten je doen geloven of het wondermiddelen zijn. :mrgreen:

Dat gaat ook op voor de V-Power brandstof, vaak 10 cent/L duurder en niemand is echt overtuigd van de geopperde voordelen.
Als je motor goed loopt, zou ik er geen reinigingsmiddelen aan toevoegen, ze zijn bovendien niet eens goedkoop.

Heb je echt een technisch probleem, kan je natuurlijk altijd deze middelen uit proberen.
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor SECAMG » 11 feb 2012, 11:30

Wij gebruiken en verkopen al jaren "Forte" in ons bedrijf.
Ik heb zeer goede ervaringen met deze producten , en in de meeste gevallen effectief!
Er zijn maar weinig echt goede middelen die daadwerkelijk werken.
Zo heb ik oude rokende trillende en tikkende diesels met carterdruk weer helemaal oke gekregen met een flesje motorflush.
Ook uitgedroogde keringen kun je weer redelijk soepel maken .
De Fuelsystem cleaner gebruik ik eens in de 3 maanden standaard.
Natuurlijk is Forte geen wonder middel want kapot blijft kapot.

ps: in heel veel van deze goedkope middelen zit een soort diesel met acceton .
SECAMG

Berichtdoor BenMB » 11 feb 2012, 12:30

hallo secamg,

is het die aceton die de keerringen en kunststof afdichtingen weer soepel maakt en laat opzwellen ?

kan ik net zo goed ff aceton halen bij de kruidvat en dat bij de motorolie toevoegen ?
of is dit nu iets te simpel gesteld :mrgreen: .

@ vlieger,

ja, ik heb ook zo iets, als het goed functioneert dan moet je er niet aan klooien, maar aan de andere kant heeft de motor er al 223 duizend km op zitten (als de motor origineel is), dus ff een interne schoonmaak voor de motor lijkt me toch ook weer niet verkeerd, ik zit een beetje in een 2 strijd :unsure: .

groet ben
BenMB
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor SECAMG » 11 feb 2012, 12:55

De acceton zit vaak in cleaners en is niet goed voor rubbers en keeringen.
Het percentage acceton is zeer klein waardoor het weinig schade brengt.
In forte zit GEEN acceton!
De seal conditioner bevat weekmakers waardoor de uitgedroogde verharde keeringen weer soepel kunnen worden.
Werkt in veel gevallen redelijk , maar een slechte keering moet eigenlijk vervangen worden.
Het geeft je in ieder geval een beetje tijd tot de eventuele reperatie.
SECAMG

Berichtdoor BenMB » 11 feb 2012, 14:58

tis niet zo dat ik een ernstig lekkage probleem heb, het blok had hier en daar een druppeltje (iets meer dan zweten zeg maar) en ik weet niet eens hoe lang die druppels er al zaten.
heb het blok onlangs schoon (olievrij) gemaakt en moet nou maar eens kijken in wat voor een tijdsbestek er weer druppels vormen.

maar ik dacht dus als ik die "stop oil leak" eens probeer, dan ben ik misschien van dat "overmatige zweten" af, dan is het weer helemaal toppie :) .

groet ben
BenMB
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Ariegt » 17 feb 2012, 00:40

stop oil leak e.d zijn weer andere dingen wat ik nou niet zo gauw in me motor
zou gooien. Immers gaat dit ook door je oliepomp en langs je nokkenaslagertjes of
dingen waar ik niet eens aan durf te denken. brrrr :sick:
misschien als laatste redmiddel voor wat nog een jaartje mee moet :|
Ariegt

Keer terug naar Techniek