[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
spatborden : Carrosserie & Exterieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 19:59

spatborden

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

spatborden

Berichtdoor Roadrunner420SE » 15 feb 2012, 21:15

ik had een vraag waar kan je het aan herkenen of de spartborden orgineel zijn of immitatie

zitten er bij de orginele nummers in en bij de immitatie niet ??? of zit dit in beide gevallen niet en hoeherken je dat dan ??

:whistle: :whistle: :whistle:
Roadrunner420SE

Re: spatborden

Berichtdoor Vlim » 15 feb 2012, 21:43

Het verschil zit hem vooral in de dikte van het materiaal en de pasvorm.

Zowel de pasvorm als de materiaaldikte van imitatieschermen is treurig. Vooral de pasvorm van de ronding boven aan het scherm, waar hij moet aansluiten bij het portier is vaak slecht.

Een origineel Mercedes-scherm hang je binnen 5 minuten op zijn plek, ik ben ooit met een imitatiescherm urenlang bezig geweest om het kreng in een dusdanige positie te wringen, buigen en kloppen, dat hij een beetje redelijk zat. En de pasvorm was nog steeds slecht.

Bij de inzetstukken is het niet zo spannend, die moet je toch op maat maken, maar voorschermen? Ik gebruik nooit meer imitatieschermen.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Roadrunner420SE » 15 feb 2012, 22:17

klopt ik wil ook geen immitatie maar staat er geen nummer in dan? ik had zoal ik in de voorstelrubriek al vertelde 1 slecht spatbord , nu kan ik een orgineel spatbord kopen met de 702 kleur erop , tja dat is dan weet geluk. dus deze ga ik morgen ophalen vandaar dat ik graag wil weten waaraan ik dat kan zien behalve de dikte van het matriaal
Roadrunner420SE

Berichtdoor Vlim » 15 feb 2012, 22:33

Er staat verder geen nummer in. Het originele plaatwerk had een sticker met het onderdeelnummer, dat was alles.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Berichtdoor ElGriffo » 15 feb 2012, 22:43

En ze worden ook nooit in de kleur geleverd :mrgreen:
ElGriffo

Berichtdoor Roadrunner420SE » 15 feb 2012, 23:02

deze is in de kleur 702 gespoten en het spartbort is nieuw vandaar
Roadrunner420SE

Berichtdoor Vlim » 15 feb 2012, 23:34

Als ie al gemonteerd is geweest, heb je in elk geval het voordeel dat het lastigste pas- en meetwerk al een keer is gedaan. Dan maakt het ook niet zoveel meer uit.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Berichtdoor Roadrunner420SE » 15 feb 2012, 23:43

nee hij is nog niet gemonteerd geweest
Roadrunner420SE

Berichtdoor Vlim » 15 feb 2012, 23:58

Je merkt het vanzelf, als ie past alsof hij er vanaf een afstandje is ingegooid, dan is het imitatie.
Als hij netjes aansluit en redelijk simpel is te monteren, is de kans groot dat het een originele is.

Vooral de omgevouwen rand die achter het portier verdwijnt is bij een imitatie minder strak vormgegeven dan bij het origineel. In de imitatie zie je daar de stressvouwen van het persen zitten, een originele is aardig strak.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Berichtdoor Hopke » 16 feb 2012, 01:19

Wel nog even naast de jouwe houden,dit i.v.m kleurverschil.
Is nooit het zelfde.
Heb ook nog wel een paar liggen....orgineel!
Tja en volgens mij ook 702 haha

Gr. hopke
Hopke

Berichtdoor Roadrunner420SE » 16 feb 2012, 01:29

kan ik beter even bij jow komen kijken ja is wel dichter bij
Roadrunner420SE

Berichtdoor Hopke » 16 feb 2012, 01:43

Tja mag,kun je vergelijken.
maar imitatie,never nooit meer.
wat een ellende,past echt niet.

Gr. hopke
Hopke

Berichtdoor Hopke » 16 feb 2012, 01:44

En ken eventueel nog wel een spuiter in dr88 ;)

Gr. hopke
Hopke

Berichtdoor Roadrunner420SE » 16 feb 2012, 08:56

moeten die spatborden dan gespoten worden van jouw en ja die andere spatbord is ook orgineel heb net gebeld met de beste man vandaar , spikplinternieuw en de lak ook , hij had met die gladheid de auto total los gereden maar het spatbord was nog niet gemonteerd die was ie aan het ophalen bij de spuiter.
mail me de adres gegevens maarevn hopke en wanneer je het beste past dat ik kan langs komen
Roadrunner420SE

Berichtdoor Roadrunner420SE » 19 feb 2012, 01:03

slotje kan erop spatborden liggen hier al :woohoo:
Roadrunner420SE

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur