Hallo,
Mijn naam is Mattias. Ik ben woonachtig in Hoorn en ben sinds kort de trotse bezitter van een 280S uit 1980. Na drie jaar een '84 VW Golf GTI als tweede auto gereden te hebben was ik op zoek naar een grotere oldtimer met minimaal 4 deuren. Dit aangezien ik 3 kleine jongens heb die een aantal keer per week met de auto weg gebracht worden.
Omdat ik eigenlijk een beetje VAG bloed heb (sorry ) zocht ik eerst naar een geschikte auto binnen dit concern. Maar ik was er al snel achter dat ik daar niet kon slagen. Een oude Jetta of Passat zag ik niet zitten en Audi's van voor 1986 zijn waarschijnlijk erg degelijk maar oersaai!
BMW heb ik niks mee dus als snel kwam ik terecht bij Mercedes. In de eerste instantie had ik 3 modellen op het oog. Een W116, een W124 of een W126. De meeste W124's die binnen mijn budget vielen waren eigenlijk vrij saai (en wit). Na een testrit in een W116 en een W126 (beide nog nooit in gereden) was mijn keuze gemaakt. De W126 rijdt echt een stuk beter. Dan merk je echt dat de W126 door ontwikkeld is.
Via Marktplaats binnen mijn woonplaats kunnen slagen voor een mooie W126. En ik ben er super blij mee. Man, wat rijdt dit mooi!
Zoals te zien op de foto is ie donkergroen (zal binnenkort wat meer foto's posten). Hij heeft een beige stoffen interieur. Hij heeft wel wat plekjes aan de buitenkant. Het rechter voorscherm heeft een roestplek en een wielrand begint te roesten. Buiten dat ziet 'ie er super uit. Het interieur heeft ook aandacht nodig. Ik denk erover om 'm professioneel te laten poetsen. Er is zwaar in gerookt en de voorstoelen zijn niet mooi meer. De stof moet gerepareerd. Verder werkt alles wel. Hij heeft elektrische ramen voor, een elektrisch schuifdak en centrale vergrendeling. De originele becker radio werkt ook nog prima.
Ik zal jullie zoveel mogelijk proberen te updaten.
foto.JPG