[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hoe de hoedenplank verwijderen? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 11:26

Hoe de hoedenplank verwijderen?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Hoe de hoedenplank verwijderen?

Berichtdoor Tankfrank » 19 feb 2012, 11:07

Goedendag medeforumleden,

Ik wil mijn hoedenplank eruit halen om er zelf een te maken met speakers erin (mijn hoedenplank is helemaal heel) maar ik vraag mij af hoe ik deze eruit moet halen.

Ik heb de achterbank (met verwarming) en rugleuning los maar zie niet hoe de hoedenplank vastzit. Ik heb ook geprobeerd de zijpanelen eruit te halen (waar de gordel in verdwijnt) maar durf hier ook niet echt aan te trekken in de angst het te slopen.

Kan iemand mij vertellen hoe de hoedenplank te verwijderen en de zijpaneeltjes naast de achterruit (de stekkers van de achterruitverwarming zijn los) los te maken?

Alvast bedankt
Frank
Tankfrank

Re: Hoe de hoedenplank verwijderen?

Berichtdoor ElGriffo » 19 feb 2012, 11:16

Je bent al een heel eind, als je bakjes in je hodenplank hebt moet je die verwijderen incl. de slotjes
(die zitten met 2 parkers vast) Je c-stijl panelen moet je he;aas wel verwijderen en dan kun je de
hoedenplank naar je toe eraf trekken.

De panelen zitten met klipjes in de carr. gedrukt , zit anders op dan te trekken en hoepeb dat alles
heel blijft (eerst je derrubbers iets oplossen ten hoogte van de c-stijl)
ElGriffo

Berichtdoor Tankfrank » 19 feb 2012, 11:20

Thx!!

Ik ga weer even knutselen.

Gr. Frank
Tankfrank

Berichtdoor TeunBong » 19 feb 2012, 11:51

Als je parkers hebt verwijderd en de zijpanelen kan je met je hand inhet midden van de hoedenplank deze een beetje omhoog drukken. Dan haal je hem gemakkelijker los omdat deze dan aan de zijkanten iets meer ruimte heeft.

Ga je de nieuwe van mdf maken? Zet deze dan goed vast anders hoor je bij elke hobbel de plank tegen het ijzer slaan. Bij voorkeur leg je er gewoon de originele isolatiemateriaal tussen.

Enne als je goed geluid wil JBL nemen maar hier zullen de meningen over verschillen denk ik.
TeunBong
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Tankfrank » 19 feb 2012, 13:40

Hij is eruit :D

zal zo een foto uploaden.

Ik heb ook gezien waarom de achterruitverwarming niet werkt maar heb zo'n idee als ik dit op wil lossen dat dan de ruit eruit moet, ook hiervan zal ik even een foto uploaden.

Als ik de hoedenplank bekijk en de ruimte eronder met benzine- en gastank denk ik dat het eenvoudiger is de bestaande plank te modificeren.

Mocht iemand dus op zoek zijn naar een hele plank en er zelf een heeft die lelijk/kapot is kunnen we misschien ruilen.
Ik ben niet van plan de auto voorlopig te verkopen en mocht ik dat wel doen verkoop ik hem wel met audio erin en doet het dus niet terzake of de plank origineel of custom made is.

Gr. Frank
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Tankfrank

Keer terug naar Techniek