door Frasp » 19 feb 2012, 21:51
Beste mensen,
Mijn naam is Frank, 48, Achterhoeker, regio Doetinchem en ik "lurk" al een poosje in de krochten van de W126club. Al een poosje op zoek naar een W126. Heb een mooie donkerblauwe W123 die nu te koop staat en ik heb zojuist de papieren opgehaald van mijn nieuwe Benz. Een prachtige blauwe W126 500SEL.
Van de mooie donkerblauwe W123 naar deze Engelse auto. Ik ben al een poosje bezig ben met de verkoop van mijn W123 en als je denkt dat de W126 voorlopig niet meer komt, loop je tegen een prachtexemplaar aan. Met één klein detail dat mensen kan afschrikken. Het is een Engelse wagen. Engels...... dus....... inderdaad, het stuur rechts.
Het went zegt men. En dat denk ik ook. Ik heb er een stuk mee gereden en dat voelt al snel comfortabel.
De koop was vrij vlot gesloten. Vandaag dus even langs voor de papieren en volgende week staat ie op mijn naam.
Is tie helemaal goed. Tja, een wagen van meer dan 25 jaar heeft wat dingetjes natuurlijk. Maar te overzien in mijn ogen. Onder de achterruit zitten wat plekken die gedaan moeten worden. Een bekend euvel bij de W126. Twee deurvangers worden nu vervangen. Houtwerk is ok, maar heeft wat liefde nodig.
Banden zijn Fulda's en die gaan er zo snel mogelijk af. Auto moet uitgelijnd worden.
Lampen zijn aangepast, maar tzt een vastelandsetje er op. Nieuwe fuseekogel is er in de Hobbyhut in Zutphen op gezet. Auto is daar op de brug geweest en hij is hard. Kriksteunen zijn prima. Onder de beplating niet gekeken, maar nog geen blaasjes. Rechtervoorscherm is ooit slecht gerepareerd, maar ik krijg er een origineel nieuw scherm bij.
Tempomat doet het wel, maar zeer onregelmatig. Moet nagekeken worden. Airco is nog afgevuld met R12 en moet dus aangepast worden. Komt wel. Schuifdak is in perfecte staat. Zojuist alle MOTpapieren nagekeken (De Engelse APK) Ik kom tot twee eigenaren die alle papieren bewaard hebben. Ik heb zelfs de opnaamstelling van Mr WIlliam S. Prince uit Mildenhall, de eerste eigenaar.
Ik ga alle papieren verwerken in een staatje en zo krijg ik zicht op wat er allemaal aan gedaan is in al die jaren. Mileage is volledig verantwoord. Kortom, er zit meer documentatie bij dan bij de gemiddelde auto.
De komende tijd eerst maar eens rijden en dan dingen 1 voor aanpakken.
Foto's volgen
Groet
Frank
Laatst bijgewerkt door
Frasp op 19 feb 2012, 23:35, in totaal 3 keer bewerkt.