[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
startprobleem.. : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 11:26

startprobleem..

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

startprobleem..

Berichtdoor Zijsling » 20 feb 2012, 17:47

hee

men Mercedes heeft de winter dagen even mooi droog in de loods gestaan.
zou ik hem zaterdag even ver rijden en was hij bijna niet aan te krijgen... :huh:

slecht aan te krijgen en als er maar iets gas op kwam viel hij meteen uit.
tijdje laten lopen dan langzaam wat gas er bij toen wou hij wel maar stotterde wel wat.
stationer hoorde het net als of ze niet alle 8 mee deden.
en stationer was het toerental ook wat hoger dan normaal.

benzine probleem? iemand hier meer last van gehad?

vast bedankt voor de reacties.
Zijsling

Re: startprobleem..

Berichtdoor De Wappiej » 20 feb 2012, 18:56

hey steven,

als je denkt dat ie niet op alle 8 loopt kun je dit even makkelijk checken door (terwijl motor loopt natuurlijk) de bougikabels aan de verdeler één voor één los te halen en dan goed luisteren of er enig verschil hoorbaar is aan stationair lopen vd motor. Hoor je een verschil duw dan kabel terug en test de volgende . Hoor je geen verschil dan loopt heel wss de desbetreffende cilinder niet mee en kun je vanaf daar gaan kijken of het een ontsteking, of benzine probleem is . mvg
De Wappiej

Berichtdoor Vlieger » 20 feb 2012, 22:46

Controleer het CO gehalte even, staat waarschijnlijk te arm.
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Zijsling » 21 feb 2012, 22:40

heb net even gekeken en het luchtfilter even verdwijderd, even zien of er wat opvalt.

heb verder ook nog geen verstand van die injectie boel.

het doet mij het meest denken aan iets verstopt bij de benzine. bij de brommer zou ik zeggen de sproeier zit verstopt :P .

als hij eenmaal loopt, wat lang duurt.
dan geef ik heel langzaam gas en dan wil hij wel wat op toeren komen.

wat kan ik het beste proberen? zou het ook te maken kunnen hebben met een opvoer pomp ergens?
heb geen LPG
Zijsling

Berichtdoor Neerven » 22 feb 2012, 11:21

Heb je het benzine filter bij onderhoud wel gewisseld. Zo niet kan dit tot zulke problemen leiden.
Neerven
Moderator
Moderator

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek