[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
ugrade je speakers : Interieur - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 21:17

ugrade je speakers

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

Re: ugrade je speakers

Berichtdoor Jatto » 25 feb 2012, 23:05

Ben toevallig vandaag bezig geweest met het geluid.

De beste oplossing, voor een SEC, als je geen Soundsystem hebt qua voorbereiding:
- frontspeakers zijn oorspronkelijk 4x6": deze vervangen door een 10cmcomposet of kwalitatief betere speakers.
- de speakers zijn te klein om een beetje laag weer te geven, dus er moet een subwoofer bij. Moet is een groot woord..
- de achterspeakers zijn bij mij 16cm ringen, is niet standaard voor zover ik weet. Met 16cm is het mogelijk om 13cm coaxiaal speakers te plaatsen, dit is ruim voldoende.

De subwoofer:
Bij een SEC ( is dit ook zo bij een SE(L)? ) zorgt de benzinetank voor een muur richting kofferbak.
Het heeft dus niet zoveel zin om een subwoofer in de kofferbak te leggen. Veel vermogen erin stoppen met niet al teveel resultaat. ( buiten hoor je meer laag als in de auto)
De hoedenplank is ook behoorlijk dicht, dus daar zal ook weinig 'laag' door heen komen.

De beste oplossing is dus een subwoofer onder de voorstoelen, of er net achter, of een hele platte bij de schopplaat bijrijder.

Dit laatste ga ik dus bij mij doen.
Front wordt een 10cm compo, achter een 13cm coaxiaal speaker.
Versterking een 4x120 W Mosconi versterker.

Zal van het resultaat wat foto's maken. Het geluid wordt moeilijk vast te leggen :D
Jatto

Re: ugrade je speakers

Berichtdoor TeunBong » 25 feb 2012, 23:21

In mijn 280 zaten geote JBL speakers in de hoedenplank.
Wel bijna naast elkaar (45cm) maar perfect geluid en bas.
Uiteraard wel middels een JBL versterker aangestuurd waarop de het frequentiekarakteristiek kunt instellen.

Amp: JBL Grand Touring GTO 75.4
Speakers: JBL GTO 836e
Voorin heb ik kleine Kenwood speakers ingebouwd.
Kenwood blijf ik vanaf nu gewoon vanaf. Flut.

Dit alles is nu uitgebouwd vanwege aanschaf andere wagen (500SE).
Ik ga dus cht rijden.
Weet nog niet of ik dit weer ga inbouwen of over ga op de kleinere JBL die in de originele behuizing past.

Maar inbouwen in de hoedenplank van grotere speaker is geluidstechnisch perfect.
TeunBong
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar Interieur