[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Inbrandende rotor : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 13:24

Inbrandende rotor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Inbrandende rotor

Berichtdoor Wasibi » 13 okt 2009, 20:14

Heeft iemand ervaring in het volgende?

In zeer korte tijd gaat de rotor (verbrand) er aan!

1e keer kapotte bougiekabel, dus kan ik snappen.

2e keer met nieuwe Beru's en bougies en verdeelkap.

Alles nagelopen bougies schoongemaakt compressie gemeten = oke, timing oke, onsteking Oke, etc.

3e na 2 km testrun vrdmme!!!

Kabels gemeten, rond de 1,3Kohm
Rotor 1 Kohm
Kabel verdeler - bobine 1,2 Kohm

Het is een type 1 V8 zonder voorweerstanden
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Inbrandende rotor

Berichtdoor Rene500SEC » 13 okt 2009, 20:23

Kan maar een ding zijn,toch een hoge weerstand vanaf de verdeelkap waardoor een TE hoge amperage gaat lopen.

Als jij kabels al vernieuwd hebt,kan het dat niet zijn.

Ik heb er geen ervaring mee,maar ik zou zeggen,probeer eens bougie's MET voor weerstanden erin,dan gaat de vonk niet ineens naar massa.

Ook kan het zijn dat de bobine teveel spanning geeft.

Daar zou het ergens moeten zitten.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Inbrandende rotor

Berichtdoor Wasibi » 13 okt 2009, 20:38

Hallo Rene,

Er zitten de voorgeschreven bougies in, het enige wat ik nog niet gemeten heb is de verdeelkap zelf.
Ik heb net de stukjes van rroos zitten lezen die kennelijk het zelfde probleem had en dit heeft opgelost door de electrode afstand kleiner te maken.
Mijn idee is dat het volgens het boekje goed moet zijn anders is het symptoom bestrijding.
Heb net de oude kabels uit de afvalbak gegraven... jak! deze eens meten, zijn geloof ik nog de orginele met opgeknepen cijfers en 4 in een kous.

Wat kan het verschil zijn tussen € 380 ex die de dealer vraagt of € 120 ex voor een set Beru's?
Kan het me niet helemaal voorstellen daar veel mensen Berus gebruiken.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Inbrandende rotor

Berichtdoor Wasibi » 14 okt 2009, 00:23

Tnx Arjan!

Rotorkap doorgemeten, dit was korrect!
verdeler schoongemaakt en spoel doorgemeten = ook oke, groene kabel oke.

Oude bougie kabels doorgemeten, ook rond 1 Kohm behalve de kapotte,deze uitelkaar gedraaid, deze was helemaal groen uitgeslagen dus dat klopte!
Overigens ook Beru!

Er zit een massakabel aan de linkse kop naar een van de bevestigingsbouten van de bobine, kan zijn zat er teveel weerstand tussen de koppen en het blok zit en dat de onstekings energie via de massakabel weg moet. Deze schoongemaakt.

half uur proefgdraaid en het lijkt:unsure: te werken, rotor is niet meer bloedheet..
de A/F blijft ook rustig (als 1 cilinder rommelt komt er zuurstof mee en gaat die waarde varieren).

Morgen proefrit...

Plaatje van de lambda datalogger in de opwarm fase, mengsel is rijk.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Inbrandende rotor

Berichtdoor Rene500SEC » 14 okt 2009, 08:43

Kijk,zie je wel...

Nu is de weerstand een stuk minder

Laat even weten hoe het afgelopen is.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Inbrandende rotor

Berichtdoor Ronno » 14 okt 2009, 18:42

Wasibi kunje mij eens informeren wat voor software en sensors je gebruikt om op je laptop aan te sluiten?

Ben al een tijdje aan het kijken maar heb nog niks kunnen vinden.

Is dit een beetje betaalbaar?

De laptop heb ik al maar nu nog even een goed setje sensors

bedankt alvast.

Ronno
Ronno
 


Re:Inbrandende rotor

Berichtdoor Wasibi » 14 okt 2009, 20:29

hallo Ronno,

Het is een datalogger van Techedge, http://www.techedge.com.au
BS autotune verkoopt het spul tegenwoordig kant en klaar!
Ik heb er inderijd 250 euro voor betaald en zelf in elkaar gesoldeerd.


Breedband lambdasonde in de uitlaat, datalogger er tussen en laptop er aan.

Je kan meten;

Toerental
A/F ratio
3x uitlaat type k sensor
3x zelf instelbaar bijv MAP, oliedruk, kw temp, etc.
in grafiekvorm opnemen en later afspelen.

Handig om te zien wat er gebeurd onder last, bij de garage kan je alleen stationair afstellen.
Heb hem vanmiddag met de sun testkast van een garage vergleken en het klopt exact!

Cheers!
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Inbrandende rotor

Berichtdoor John » 05 maart 2010, 22:51

Heb je de goede rotor? zijn 2 types:

Namelijk een 1000 Ohm en een 5000 Ohm.
Er gaat niks boven een V-8 Benz!!
En toch liever een Ster op de grille

Mercedes Benz 380SEL 1981 Petrol Grun
Mercedes Benz 508D 1982 Oprijvrachtwagen Fuerwehr Rot
Mercedes Benz Sprinter 413CDI 2001 Lang/Hoog Schwarz
Avatar gebruiker
John
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 05 maart 2010, 21:45
Woonplaats: Heerewaarden
Roepnaam:
Type wagen: 380SEL
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Inbrandende rotor

Berichtdoor Wasibi » 06 maart 2010, 09:11

John, ff het hele draadje doorlezen als je post. ;)
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten