Hallo ik ben Rob Ubels
ik heb sinds een paar maanden een mooie zwarte 280SE uit 81 op LPG.
Maar de auto slaat regelmatig,ook bij stil stand in de schuur uit(vooral als ik ver had gereden en de auto goed warm was 400 km
ik heb toen de Kleppen gesteld nieuwe bougi's en filters er op gezet en het gas wat harder afgesteld (toerental)
dat leek aardig goed te gaan voor een week of twee, tot de auto na ongeveer 200 km rijden uit viel en haast niet meer aan wou ook niet meer op benzine.
ik kwam er toen achter dat als ik de gas relais door verbond op mijn accu het klaar was en ik mijn weg weer kon vervolgen. (vanuit duitsland)
Om vervolgens de volgende dag naar de gas boer om een nieuwe Gas relais (33 euro) er op te zetten.
Ook dit had niet het gewenste effect.
Een paar dagen later wou hij ook met mijn (super) kabeltje helemaal niet meer aan
Ik heb hem vervolgen met een hoop liefde de schuur ingedrukt en op de brug gezet.
waar ik er achter kwam dat ik helemaal géén vonk meer had
ik heb toen een andere ontstekingsunit er op gezet.
En een nieuwe voorschakelweerstand op gezet.
Zonder resultaat toen een complete andere ontsteking met (goede halweger) erbij
En jawel ik heb weer een vonk en hij heeft ook al weer gelopen.
Maar hij ging ook zomaar weer uit.
Vervolgens heb ik de brandstoff relai doorgeschakeld maar daar wou hij ook niet op lopen.
Maar nu,de vonk is erg zwak en hij gaat erg (of niet)moeilijk aan.
dit is nog even een klein lijstje van wat ik al vervangen heb
nieuwe bougi's (bp6es)
andere bobine 12 volt en nieuwe bobine
voorschakelweerstand
complete ontsteking
gas relais.
DE vraag is zit er nog iets extra in mijn brandstofrelai waardoor hij niet vonkt?? De mijne is stuk namelijk (ben nog opzoek naar één)
Zit er in het contactslot nog iets waardoor hij niet vonkt??
Of vergeet ik iets waardoor hij direct vanaf de bobine niet meer vonkt>>
Graag enige aanraders o.i.d
wie o wie kan en wil mij helpen bvd dank Rob Ubels Ten Post