door mbniels » 23 feb 2012, 23:47
Hallo Marcel,
Het lijkt er een beetje op dat je problemen alleen maar erger worden.
Over een paar weken ga ik ook maar weer eens naar mijn motor kijken.
Ik had vanmiddag weer de computer aan de lambda regeling gekoppeld zodat ik tijdens het rijden CO2 in de gaten kan houden. Stel dat er iets defect zou gaan aan het apparaatje, dan zou ik alsnog langdurig te rijk of arm rijden. Ik rij ongeveer 700 km per week.
CO2 was gemiddeld 0,6-0,7 volt (tijdens het rijden op de snelweg), dus dat is wel goed, denk ik.
Stationair op LPG loopt de motor nog wel vaak behoorlijk slecht (tussen de 500 en 1000 rpm is het net alsof niet alle cilinders werken), maar soms loopt de motor wel goed stationair op LPG. Ook het afslaan bij het intrappen van de koppeling heb ik nog wel eens.
Als ik trouwens CO2 meet terwijl de motor stationair op LPG draait, dan meet ik 0V. Dat lijk mij een beetje laag. 0V zou duiden op een erg arm mengsel. De regelklep in de LPG slang staat tijdens rijden op 80 (waarde stappen motor, volledige schaal is 0-250 maar maximum begrenst op 167) en bij stationair op 117. Waarschijnlijk stuurt het kastje de klep niet verder open dan 117 vanwege het lage toerental van 600-700 rpm stationair. Daarom wil ik aan de schroefjes op de verdamper gaan draaien.
Lambda sensor is slechts een half jaartje oud, dus de meting moet goed zijn.
Mvg Niels