[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
verstuivers reviseren : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 03:17

verstuivers reviseren

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

verstuivers reviseren

Berichtdoor marcusw126 » 22 okt 2009, 17:34

Mijn 300SD loopt niet helemaal lekker pas na twee keer starten pak de motor op en dan nog loopt die onregelmatig.
Maar de auto rookt alleen een beetje bij koude start en daarna helemaal niks.
Ik heb het vermoeden dat mijn verstuivers niet meer in orde zijn.
Ik heb ze laatst getest en daar kwam uit dat 2 ervan lekken en de opening druk van allen lag onder de 120 bar terwijl ze 125 bar moeten hebben.
Wie weet waar je een revisie set kunt halen om zelf deze verstuivers te reviseren.
marcusw126

Re:verstuivers reviseren

Berichtdoor Vlieger » 22 okt 2009, 20:37

Zelf reviseren is niet te doen, daar heb je speciaal gereedschap voor nodig.

Wat je wel kunt doen is, verstuiver reiniger in je tank gooien.
Als de verstuivers niet goed verstuiven door roet aanslag, lost dat door de reiniger wel op.

Indien je verstuivers ver-/ingesleten zijn, zou ik ze demonteren en ter revisie aanbieden.

Groet,
Rob
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Arjan » 22 okt 2009, 21:51

Rob,

Okee. Heb je een naam voor dat spul?
Kan het zo de tank in bij de diesel/benzine ?

Kan iets dergelijks ook met een benzineversie ??

Bvd en mvg
Arjan
Wie remt heeft energie verprutst...
Arjan
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee

Berichtdoor Wasibi » 22 okt 2009, 22:39

Als je al weet dat verstuivers lekken moet je de boel vervangen! een SD is dacht ik een turbodiesel? bij tubo diesels is het nog extra belangrijk dat de boel in goede staat is! Als je voorkamer naar beneden komt kan de motor op de schroothoop!
5 bar te laag is niet zo een probleem, lekken wel!

De verstuiver tips zijn op vooraad bij de automaterialen handel en makkelijk zelf te wisselen mits het goede gereedschap voorhanden. HD testpomp en stelplaatjes. Tips zijn ongeveer 35-50 Euro stuk.

Bij van der Peijl vestigingen hebben ze een verstuiver service, brengen en volgende dag weer halen voor een prijs waarvoor je het bijna niet zelf kan doen. ;)

Al die reinigings middelen zoals Forte etc. hebben mijn inziens alleen maar een psychologisch effect. :unsure:
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja

Berichtdoor marcusw126 » 23 okt 2009, 11:02

klopt 300SD is een turbodiesel.
Ik ben net nieuwe tips tegen gekomen op ebay.de daar wereden ze aangeboden voor 12,50 per stuk.
Trouwens ik koop de meeste onderdelen op ebay.de daar is het veel goedkoper.
Maargoed ik ben ook in het bezit van een testpomp dus dan moet ik alleen nog de plaatjes hebben en dan kan ik ze afstellen.
Toen ik de verstuivers teste deden ze het wel goed als ik snel druk gaf met de testpomp.
Maar als ik het heel langzaam opbouwde kwam er of een druppel of een pis straaltje.
marcusw126

Berichtdoor Wasibi » 23 okt 2009, 13:05

hallo Marcus,

Ik zou er dan niet lang over nadenken als je voor die prijs orginele tips kan kopen, die plaatjes kan je ook zo kopen. Het is wel fun om het gewoon zelf te doen. ;)

Zet een paar foto's van de actie hier!

Succes!
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja

Keer terug naar Techniek