[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
420SE wil niet starten, slaat direct af : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 12:41

420SE wil niet starten, slaat direct af

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

420SE wil niet starten, slaat direct af

Berichtdoor Henky » 02 apr 2012, 13:09

Goedemiddag iedereen,

Sinds vorige week staat mijn auto stil. Van het ene op het andere moment wil hij niet meer starten. Diezelfde dag was ik er nog mee op bezoek geweest, en toen ik na een uur weg wilde liet hij me dus staan.
Na een jaar zonder problemen gereden te hebben, als 2de auto. Starten op Benzine en rijden op LPG en af en toe benzine..

Als ik start, lijkt het net aan te slaan, draait een paar keer rond, maar dan stopt hij er mee. als ik dan direct weer start, wil die helemaal niet meer.
Als ik na een uur weer start, draait die weer een paar keer rond een slaat direct weer af. enz enz enz...

Ik dacht zelf dat het misschien aan de benzine toevoer lag, zou er iets verstopt kunnen zijn?

Herkent iemand dit probleem?
Waar zou ik mee moeten beginnen...

Alvast bedankt!

Gr., Rik
Henky

Re: 420SE wil niet starten, slaat direct af

Berichtdoor Rene500SEC » 02 apr 2012, 13:14

Kan je benzine relais zijn.
Weet niet hoe het met jouw ontsteking staat,heb je wel eens de verdelerkap eraf gepak om te kijken hoe je rotor is?
Ook weet je zeker dat je geen backfire hebt gehad?
anders gewoon ff benzine relais door verbinden en kijken of ie dan wel start.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Henky » 02 apr 2012, 18:00

Bedankt voor de reactie Rene.
Ik heb geen backfire gehad (nog nooit gehad dus weet niet precies hoe dat zal gaan, maar dat hoeft van mij ook niet ;) )

Ik heb de benzine relais doorverbonden, ik hoor wel wat gebeuren, maar het heeft geen resultaat.
Kun je trouwens alleen deze doorverbinden en het hele "kastje" er dan aflaten, dat heb ik nl gedaan...
Of moet ik het kastje er dan nog opdrukken. Heb geen idee wat die verder nog meer doet...
Henky

Berichtdoor Rene500SEC » 02 apr 2012, 18:17

het is de bedoeling dat je een draadje in de voet vh relais drukt op pen 87 en 37a ofzo?
Als ik het verkeerd zeg....
dan hoor je de pomp constant draaien.
Als hij dat doet en hij start nog niet even een bougie eruit draaien en kijken of hij vonkt
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Henky » 02 apr 2012, 18:50

Ik dacht ergens gelezen te hebben pennetje 87 en 30... die zitten dan tegen overelkaar.
Maar zal nog even na kijken. En bougie al ik er voor de zekerheid ook nog even uithalen, maar hij vonkt in het begin in elk geval...
Henky

Keer terug naar Techniek