door GuusT » 03 apr 2012, 11:44
Onderwerp is al vaker aangesneden maar toch maar weer eens een poging .
Een hobbyclub of soort doe het zelf garage in deze omstreken zou toch wel heel fijn zijn.
Niets ten nadele van Zutphen maar het is toch een klote eind weg en niet alleen voor mij.
Tja wat te doen ? zelf een hobbyclub of hobby garage oprichten is natuurlijk een optie .
maar ja , waar en hoe , wwie gaat het doen en wie doet er mee.
Met een aantal mensen iets dergelijks opzetten leid onherroepelijk tot problemen, iedereen
wil meedoen en mee betalen maar als puntje bij paaltje komt is er aan het eind van de maand
geen geld , geen tijd om het over te maken en wie weet wat nog meer voor excuses.
Helemaal alleen iets beginnen is natuurlijk ook een optie maar wie geeft zijn baan op en stort
zich in dit avontuur met alle risico.s van dien .
Dillema,s waar ik al heel lang over na denk en waar ik dan toch maar eens wat mee wil gaan doen.
Gewerkt in het onderwijs en zelfs ook een oldtimer restauratie garage gehad dus ervaring,
gereedschap genoeg.
Ben sinds 2 jaar echt werkeloos , tussendoor wel veel gewerkt en nu weer aan de slag als taxi chauffeur
in Rotterdam maar heel eerlijk dat is het toch niet .
En nu ? alleen alle risico,s dragen en afwachten of ik er wel financieel uitkom , of door blijven modderen
als taxi chauffeur ?
Ik WIL wel maar weet niet hoe , een ruimte huren is natuurlijk het eerste probleem , klanten vinden het tweede .
Weinig zin om alles op te zetten en na een jaar met nog grotere problemen opgezadeld te worden.
Wat is wijsheid , krijg regelmatig mailtjes van mensen uit de omgeving om eens naar hun auto te kijken en eventueel te repareren , dus klanten zal zo langzaam aan wel lukken .
Rij zelf al 15 jaar W126 , heb nog een 124 [ Taxi ] en een 123 van mijn broer in onderhoud.
Weet dus erg veel van deze auto.s [ natuurlijk in het algemeen van auto's ] dus dat zit wel goed.
Een ruimte huren waar gesleuteld mag worden , denk dat dat het grootste probleem word.
In de stad hier kun je dat wel vergeten of tegen een tophuur , buiten de stad dus maar ja , WAAR.
En als je een garage begint dan is het weer de milieudienst of politie die je op je dak krijgt.
Een sleutelclub met een vast aantal leden , al of niet betalend zou een optie zijn.
Gewoon een aantal leden die tegen een gereduceerd tarief kunnen sleutelen of die hun auto LATEN maken .
een vast bedrag per maand als lidmaatschap zodat in ieder geval de huur een beetje gedekt word of een bedrag per\dag of uur .
Zit al weer lang te denken en te peinzen hoe ik dit ga doen.
Dus mijn vraag hier , of eigenlijk vragen , wie in de omgeving weet een ruimte , groot genoeg voor minimaal 2 auto.s
hoeft niets in te staan , die brug komt wel , gereedschap zat hier , inclusief co2 trafo voor laswerk , compressor en lucht gereedschappen , echt alles is voorhanden.
Hoe dit nu het beste aan te pakken , met iemand of alleen , leden geen leden , lidmaatschap of dag tarieven ......
Je snapt het duizend vragen waar we toch eens allemaal eens over moet denken.
Eerlijk is eerlijk , in deze tijden word het steeds moeilijker en duurder om je auto bij de reguliere garage te laten maken en een groot deel hier heeft toch ook maar gewoon een baan of misschien zelfs niet.
Een goedkope manier om je auto te laten onderhouden of het zelf te doen is echt een oplossing voor velen.
Maar ja wie waagt die sprong en is capabel genoeg dit aan te pakken.
Laat eens wat horen , hoe denken jullie hier over , hoe zou jij het willen of doen en waar is die ruimte .
Guus