[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead Slecht starten : Techniek
Ik blijf ernstige problemen houden met starten. Ik dacht mogelijk de accumulator echter start de auto slecht als hij warm en koud is na de vervanging hiervan. Daarvoor alleen als hij warm was. Ik heb de spinnenkop getest en deze werkt naar behoren. Ik heb nr 80 en 37 doorverbonden bij benzinerelais maar dat maakt geen verbetering met starten. Benzinepomp werkt maar de druk kan ik niet testen. Ik moet mijn vaak en lang doorstarten en soms slaat hij dan aan. Gaat vaak wel beter met jumpstarter. Ik dacht daarom mogelijk een massaprobleem. Iemand een idee of dat kan?
Mogelijk dat iemand kan helpen want ik bijna in staat hem te koop te zetten omdat het mijn dagelijkse auto is en ik hier niet gelukkig van word.
ik merk bij mezelf ook dat m'n 300SE (op benzine gas heb ik niet) in koude toestand eerder aanslaat dan in warme toestand maar vaan niet meer dan 3x doorstarten max 4x of zo en slaat dan gewoon aan
meschien is er iets mis met de choke in warme toestand (als dit er al op zit) auto heeft dacht ik een automatishe choke voor koude start maar hoe dit zit bij een warm blok geen iedee ik doe er bij mezelf niks aan stroor me er niet aan mits het niet erger word maar als je er niet meer op kan veertrouwen is het idd kloote
ik heb ook problemen met eigenlijk alleen de warme start. koud slaat hij zo aan. warm na een kwartiertje stilstaan moet hij flink met de startmotor in de rondte. wel begrepen dat de ontstekingsmodule hier het duiveltje in kan zijn. als hij warm is slechter kontakt te hebben. massa of de connectors. heb hem al eens los in me handen gehad wat corrosie weggehaald mocht niet baten. toch nog ff het doosje openmaken en daar verder reinigen... weer fris in de koelpasta ofzo? verdeler en rotor is net vervangen , kabels nog ff maar geloof niet dat die t zijn.
Het slechte starten kan ook nog liggen aan het doorlekken van de injectoren Waardoor er een teveel aan brandstof in de ontbranding,s kamer komt. Bij het starten krijg je dan geen juist mengsel om te ontbranden.
ik had hier ook problemen mee alleen met warme motor wou hij slecht aan slaan tot backfires aan toe daarna heb ik vervangen ontstekings delen zoals verdelerkap rotor boegie kabels bobine ontstekings unid de afstelling van de boegies naar 0,6 mm gebracht sinds dien is het beter geworden maar perfect nog niet en ik zelf verdenk mijn bobine en wil die met de tijd ook nog vervangen tevens zou het kunnen komen door vacuüm lekken bij warme motor door de vacuüm lekken verandert het co waardoor een verkeert mengsel in de cilinders komt hier aan zou ook het slecht starten te wijten zijn
maar wat zou dan verklaaren dat het slechte warm starten pas na een kwartier / 20 min stilstaan optreed. lijkt wel een soort "vapour lock" of zo. het treed ook eigenlijk op bij het afkoelen van de motor..
niet bij het afkoelen van de motor maar juist bij het warmer worden van de motor zodra je een auto stil zet is de rijwind koeling die anders het blok mede koelt en de thempratuur onder de motor kap verlaagt niet meer daar dus de motor thempratuurzal in eerste instantie het eerst kwartier juist plaatselijk hoger oplopen dan met een draaiende motor en rijdende wagen zo zie je wanneer je met bijvoorbeel een 120 over de snelweg gaat en dan in eens in de file terecht komt je thempratuurmeter stijgen en je zal je fan horen aanslaan om de motor weer te koelen na een kleine 10 min is je motor weer wat op een vastere themp en zal de fan niet meer nodig zijn maar zet je nu de motor af dan zal weer je thempratuur plaatselijk in en om de motor stijgen door het weg vallen van je waterkoeling en natuurlijk je fan draait ook nog wat mee
Kan het aan een temp meter liggen. Ik zag namelijk gister dat denk ik een temp sensor geoxideerd was. Naast de stappenmotor liggen er twee naast elkaar waarvan er een geoxideerd is. Mogelijk is dat het probleem?
onmogelijk lijkt het me niet dat het hier mee te maken kan hebben de apparatuur die er voor zorgt dat je koud start geactiveert word zal ook ergens zijn signaal weg hebben maar ik zie dat jij op LPG rijd dan is mijjn vraag waar start jou motor op
Hij start op benzine en dat moet. Ik weet verder niet wat ik moet doen. Mogelijk nog relais omdat kickdown ook niet meer werkt. Anders kan ik nog brandstofpomp testen. Ontsteking is 4 mnd geleden helemaal vernieuwd dis lijkt me onwaarschijnlijk.
kickdown kan ook heel goed een defecte schakelaar zijn dit kan je wel meten door hem even te demonteren en anders toch eens je co laten cheken ook op Benz