door GuusT » 07 apr 2012, 21:10
Zo heel af en toe vraag ik mij af waar mensen mee bezig zijn.
Een overmaat tappen en dikkere bout , Ehhhhhh boor je dan ook het gat in de velg op enne die dikke bout is dan ook een stukje zwaarder natuurlijk , een paar gram , 5 a 10 , ga ja dat dan compenseren met een extra loodje op je wiel.
Vergis je niet , zelfs 5 gram kan onbalans veroorzaken.
En ook , dikkere bout is grotere kop , of je moet inbus nemen, krijg je dat dan in je wielgaten. [ sorry Vlim ]
Een helicoil ????? , een wielbout met een helicoil . moet toch niet gekker worden, een helicoil is in feite een noodoplossing die pas goed bijft zitten met Loctite , wellicht wil je in de toekomst met een lekke band die bout er nog eens uithalen , en dan , weer een helicoil .
Helicoil zijn er voor noodreparaties en alleen voor verbindingen die VAST zitten en vast horen te blijven zitten.
Hoppie heeft ze liggen voor oudijzer prijsjes , in een uur tijd vervang je dat en klaar is klara .
Als je even goed kijkt naar je achterwiel ophanging , het punt waar het op schaniert , dat zit met 1 grote moer aan de triangel vast , kwestie van dop aan de achterzijde er af tikken , onder die dop zit een grote moer [ 24 of 26 ] moer los en naaf compleet van de triangel halen . nog korter werk en echt binnen het uur te doen.
Als je dat allemaal te veel is moet je in de toekomst maar de tram nemen en je auto laten staan.
Sorry wil je echt niet beledigen of zo maar wielbouten afzagen , helicoils en dikker bouten monteren noemen wij hier in Rotterdam rotzooien en hoort niet bij Mercedes en hoort zeker niet bij zoiets belangrijks als wielbouten.
Ooit wel eens een wiel zien aflopen , behalve alle schade aan je eigen auto , die van je medewegebruikers ook het risico van over de kop , in de vangrail enz, enz .
En ff oftopic , Meindert , Differentielen voor oud ijzer prijs , kun je mij laten weten , in een PB , welke je hebt en wat volgens jou de oud ijzerprijs is .
GuusT