[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead 500SE '83 uitlaatcollectoren demonteren : Techniek
wat bedoel je met collectoren ? ik denk dat je daarmee de uitlaatspruitstukken bedoeld ?
Voor mijn gevoel moet dat kunnen als je een non kat uitvoering hebt. Bij een uitvoering met een kat wordt het wat lastiger omdat er een pijp achterlangs loopt van links naar rechts
ik ga het voor remco binnenkort ook doen , als je het dan nog niet gedaan hebt laat ik het nog wel even weten
Kijk even in mijn logboek ik heb het al eens gedaan.
Is redelijk goed te doen Frank.
Gr.. Wim
Gr. Wim.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he? Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
@ Marco: met uitlaatcollectoren bedoel ik inderdaad de spruitstukken. Dat is het verschil tussen Belgisch en Nederlands. Een serie 1 heeft volgens mij ook nooit een kat, of toch niet origineel? Dus mijn 500SE van '83 heeft spruitstukken L en R zonder verbindingsstuk.
@ Wim: ik heb je logboek gelezen, maar jij hebt het over je 380. Dat is een M116 blok, waarvan de cilinderhoek een stuk kleiner is dan van een M117. Dat houdt in dat je per kant zo'n 2 cm. meer ruimte hebt tussen het spruitstuk en de binnenkant van de motorruimte. Denk je dat het gelukt zou zijn met nog 2 cm. minder ruimte?
Nee, de spruitstukken moeten enkel gedemonteerd worden uit een sloopauto met defecte motor. Zo te zien toch niet echt gemakkelijk, maar dat had ik ook al in de gaten.
OK, dat is duidelijk, toch de moeite dus om er zo aan te beginnen. De motor moet er vroeg of laat toch uit, maar nu heb ik er de tijd en ruimte niet voor....... Bedankt voor jullie reacties!