[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vacuüm op vervroeging : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 15:13

Vacuüm op vervroeging

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Vacuüm op vervroeging

Berichtdoor Freek » 12 apr 2012, 20:29

Hallo

Even een vraagje, mijn auto, W126 280SE, liep altijd goed, nu heeft hij plotseling geen trekkracht meer onderin de toeren en bij koude motor is het erger dan met warme motor. Nu ben ik aan het zoeken geweest en het viel mij op dat ik op de vacuüm vervroeging van de ontsteking bij stationair toerental geen vacuüm heb. Dit lijkt mij niet goed of is dit normaal.

Freek
Freek

Re: Vacuüm op vervroeging

Berichtdoor Vlieger » 13 apr 2012, 08:33

De vacuum-vervroeger gaat pas werken bij hoger toeren dan stationair.
Je kan wel testen of de vervroeger werkt.
Dit doe je door de verdeler-kap er af te halen, een slangetje op de vacuum-doos van het verdelerhuis te plaatsen en dan zuigen.
Verdraaid er in het verdeler-huis niets, dan is of de vacuum-doos defect of de verdeler-as zit vast.
Laatst bijgewerkt door Vlieger op 13 apr 2012, 17:59, in totaal 1 keer bewerkt.
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor ElGriffo » 13 apr 2012, 08:44

Of je hebt sowieso een vacuüm probleem in de motor
ElGriffo

Berichtdoor Freek » 13 apr 2012, 09:36

De vervroeging werk, ik vroeg me alleen of er stationair wel of geen vacuüm op moest staan. Bij mijn pick-up staat er stationair wel vacuüm op de vervroeging. Ik heb wel vacuüm op het inlaat spruit stuk alleen niet op de slang die naar de vervroeging gaat en de slang die naar de EGR gaat.

Freek
Freek

Keer terug naar Techniek