[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Achterruit schoonmaken : Interieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 22:04

Achterruit schoonmaken

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

Achterruit schoonmaken

Berichtdoor Peter 500SEC » 13 apr 2012, 10:05

Nadeel van het interieur met stoffen bekleding is, het schoonhouden en met name de hoedenplank.

Ik heb mij vanmorgen voorgenomen om eens de binnenkant van de achteruit met glasex te behandelen, het is toch een heel gedoe om te voorkomen dat er vieze druppels op de stoffen hoedenplank terechtkomen.

Zo als op de foto te zien is, heb ik eerst alles zoveel mogelijk af gedekt.

Hoe doen jullie dat ?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Peter 500SEC

Re: Achterruit schoonmaken

Berichtdoor Bas » 13 apr 2012, 10:13

Voor binnenkant van de ramen gebruik ik altijd gewoon een microvezeldoekje en water. Dat werkt het beste: droogt snel en nooit strepen. Het doekje moet wel goed schoon zijn en wellicht als je ramen vuil zijn dan even doekje wisselen.

Voordeel als je morst op de bekleding, het is maar water en dat droogt zo op. Nadeel van Glassex vind ik dat je toch altijd strepen blijft houden.
Bas
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee

Berichtdoor MuktaII » 13 apr 2012, 10:31

Ik heb geluk: mijn vrouw heeft speciale doeken voor de ramen in huis gekocht, en die werken met water zonder schoonmaakmiddelen. Met 1 doek reinig ik het raam, en met de andere droog ik het op. Werkt als een tierelier, binnen 10 minuten de binnen en buitenkant streeploos schoon! de doeken zijn niet echt goedkoop, maar zoals gezegd perfect voor de ramen. :mrgreen:

mvg, Mark
Nothing to do, nowhere to go, just be, BE HAPPY!
MuktaII
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Peter 500SEC » 13 apr 2012, 10:33

Hoi Mark

Waar koopt jou vrouw deze doeken ?
Peter 500SEC

Berichtdoor Bassje » 13 apr 2012, 10:37

Ik gebruik altijd Meguiar's glass cleaner. Het beste product wat ik ooit heb gebruikt voor de ramen, zowel binnen als buiten. Inspuiten en dan uitwrijven met een microvezeldoek.
Geeft NOOIT strepen en ik ben veeleisend op dat gebied..
Bassje
Silver Boarder
Silver Boarder

Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1990

Berichtdoor Douwe » 14 apr 2012, 08:27

ik gebruik pure spiritus op een stuk keuken papier
even lekker insoppen en daarna afdrogen en droog wrijfen met een ander stuk keuken papier
ook de buiten kant doe ik op deze manier is voor al leuk ind eregen heb je geen ruiten wissers nodig ;)
als jed eruiten net hebt gedaan :D
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Dodge1957 » 14 apr 2012, 11:29

Hoi
Ik doe alle ramen altijd met microvezeldoekjes. Gewoon met warm water en nadoen met een droog doekje.
Liggen hele stapels bij de action en goedkoop. Deze gebruik ik ook voor ons aquarium en werkt streeploos!
Groeten Henk
Dodge1957

Berichtdoor Brownskin » 14 apr 2012, 15:36

Ruitenreiniger en wat keukenrol papier of gewoon de courant, nooit strepen en uitstekend schoon.
Brownskin
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Interieur