[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Checken motor : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 13:52

Checken motor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Checken motor

Berichtdoor Patje4 » 20 apr 2012, 20:30

Morgen ga ik mijn kleppendeksels eraf halen om vervolgens de smeerleidingen van de nokkenas schoon te maken cq vervangen. Nu komt de nokkenas bloot te liggen en kan ik deze bekijken op slijtage. Nu vraag ik mij af wat ik eventueel nog meer kan checken als het open ligt. Klepveren, zuigers, kleppen enz. Ik kan daar verder niets over vinden op het forum. Is het ook mogelijk de motor met de hand te draaien om te kijken of alles nog soepel loopt?
Gr.. Patrique
Patje4
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee

Re: Checken motor

Berichtdoor ElGriffo » 20 apr 2012, 20:38

wanneer je de bougies er uit haalt dan zou je de motor met de hand moeten kunnen draaien of via de startmotor
kijk dan even naar de nokken , ik heb ergens een foto geplaatst op dit forum van een versleten nok.

Je moet hem wel helaam goed ronddraaien om alle nokken te kunnen inspecteren, laatst dacht ik ook dat het goed leek en bleek de achterste nok toch versleten.

De oppervlakte moet goed glad zijn en glimmen , en er mogen geen krassen of groeven op zitten en de sleper mag ook
niet dof zijn.
ElGriffo

Berichtdoor Patje4 » 20 apr 2012, 21:20

Marco,

Hoe kan ik hem handmatig draaien? Bij de 6 cilinder kon je met dop 23 (dach ik) de motor aan de voorzijde met de hand draaien. Voor eventuele kleppen stellen. Geld voor de V8 hetzelfde of moet dit anders.
Patje4
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor ElGriffo » 20 apr 2012, 21:26

Volgesn mij doen sommige het (zonder bougies) via de stuurpomp :blush:
ElGriffo

Berichtdoor Wimada » 20 apr 2012, 21:36

Inderdaad de bougies eruit en dop op stuurbekrachtingpomp en riem wat indrukken.
En de GOEDE kant opdraaien .

Gr.. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek