[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Techiek : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 23:18

Techiek

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Techiek

Berichtdoor Happybenzer » 28 apr 2012, 13:46

Net een paar dagen in het bezit van mijn eerste W126, kappen de ruitenwissers er na een kort gekraak mee... ondanks (of dankzij) positieve aankoopkeuring en geweldige staat toch katerig kat-in-de-zak gevoel. is dit een bekend euvel aan de W126 en eventueel makkelijk te verhelpen? of gaat me dit een vermogen kosten en een nieuwe aandrijfmotor? en heeft er iemand ervaring met De Oude Ster garage in A'dam noord?
Happybenzer

Re: Techiek

Berichtdoor Happysurfer » 28 apr 2012, 14:04

Hoop dat het dan bij alleen de ruitenwissers blijft .

Een aankoop keuring kan dit soort dingen ook niet voorzien waar heb je dat laten doen dan

Als je nu al een kat inde zak gevoel hebt staat je nog een hoop te wachten suc6

Ps Bij Van Dijk staan ook nieuwere modelen :P

Hoop dat je toch veel plezier van je 126 zult hebben snap het onderbuik gevoel wel dat je denk shit nu al een hoop ellende kan er een boek over schrijven :dry:
Happysurfer
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Vlim » 28 apr 2012, 14:20

Het is niet abnormaal dat er iets sneuvelt nadat je de auto net hebt gekocht. Ik trek altijd de eerste weken uit voor een proeftijd, waarbij ik kijk wat er allemaal omvalt en instort :)

Het is ook handig om bij aankoop een deel van je budget voor onverwachte problemen te reserveren en niet elke cent in de aankoop zelf te stoppen.

Ruitenwissers willen wel eens de geest geven, maar echt structureel is het probleem niet. Zou kunnen dat de auto langere tijd stil heeft gestaan, beetje vochtig, waardoor de asjes zijn gaan vastzitten.

Het blijven uiteindelijk wel auto's van 25-30 jaar oud, met onderdelen die net zo oud zijn. Als het bij de ruitenwissers blijft, zou ik niet ontevreden zijn, er zijn veel meer (en duurdere) dingen die kapot kunnen :)
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Binsbergen » 01 mei 2012, 17:38

Het mechanisme loopt wel eens vast of valt uit elkaar
Ik heb nog wel een goede set liggen voor een schappelijk prijsje
Vervangen is een werkje van niks
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja

Berichtdoor Happybenzer » 14 mei 2012, 00:09

Dank voor de reacties, bleek uiteindelijk geƫrodeerde zekeringen, pfff...
Happybenzer

Berichtdoor Vlieger » 14 mei 2012, 08:32

Je schrijft; "ze kappen er na een kort gekraak mee."

Dat kappen slaat op de zekering, maar dat gekraak heeft daar niets mee te maken. :P
Dan zou ik toch het mechanisme even in orde maken, anders heb je kans dat er straks een definitief einde aan de werking van de ruitenwisser komt. :blush:
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Happybenzer » 17 mei 2012, 23:01

Dank je wel, is uitgebreid gecheckt; liep (loopt) als een zonnetje... ik weet t ook niet. misschien reed ik net toevallig over een ei?
Happybenzer

Berichtdoor Bruinsma » 30 jul 2012, 20:50

Hoi Mister Happybenzer,

De Oude Ster in Amsterdam Noord is een geweldige garage met een prachtkerel als baas.
Wim (de baas) lijkt knorrig, maar is een wereldvent, en een geweldige monteur.
Kwam al bij hem in de Quellijnstraat, heeft me nog nooit onaangenaam verrast.

Veel plezier op het forum en met de Benz.
Bruinsma

Keer terug naar Techniek