Hallo,
Zelf ben ik nu begonnen aan de audio upgrade in mijn Mercedes 380SEC uit 1984.
Nu hecht ik zelf minder waarde aan de originaliteit van deze auto,wat betreft gaten voor speakers in deuren, maar ik ga zeker geen gaten in staal maken om onderstaand te realiseren.
En aangezien ik een Sound quality liefhebber ben, wil ik onderstaand proberen in te bouwen:
-Alpine 9812RB headunit (4x 60 watt uitgangsvermogen)
-Focal 165V2 (2 weg 16.5 cm composet 75 watt RMS) + scheidingsfilters --> deze wordt zonder versterker op Alpine aangesloten)
-Focal 690CV (6x9 speakers) + scheidingsfilters --> deze wordt op de 4-kanaals Rockford Fosgate Punch 200 aangesloten (4x 25 watt 4 ohm/ 2x 50 2 ohm) en is bedoelt als aanvulling qua geluid (speelt op max 60%)
-DLS Subwoofer 12" + kist (500 watt RMS) --> deze wordt op DLS Ultimate A3 versterker (2-kanaals gebrugd = 870 watt max.) aangesloten + DLS powercap 1F en speel in kofferbak (exacte positie nog niet bekend)
-Opioneel om de voorste 4x6 speakers te vervangen door 10cm mids zodat er een 3-weg composet ontstaat.
-Custom MDF hoedenplank (nog zonder speakergaten)
Nu ben ik razend benieuwd, naar de oplossingen van jullie voor onderstaande vragen:
- het wegwerken van de luidsprekerkabels vanuit de bestuurderskant, hoe kan ik dit het beste doen?
- het wegwerken van de luidsprekerkabels vanuit de passagierskant, hoe kan ik dit het beste doen?
- het wegwerken van 35mm2 stroomkabel vanaf de motor naar de kofferbak
- het wegwerken van de RCA kabels, via middenconsole? aangezien deze gescheiden moeten worden van de stroomkabels
- het wegwerken van de luidsprekerkabels van de tweeters in de A-stijl (deze wil ik plakken, niet schroeven)
Daarnaast ben ik benieuwd of:
- Er iemand is die een subwooferkist in de kofferbak heeft staan en of dit geluid de zitruimte in komt.
- Er iemand is die een subwooferkist in de kofferbak heeft staan en de "ehbo-bak en de kaartenbak puur gebruikt als openingen voor het bassgeluid?
- Er iemand is die op een of andere manier de achterste 4x6 heeft ingericht voor 6x9 speakers?
- Er iemand is die 10cm speakers voorin heeft en hoe deze passend zijn gemaak en of er een adapterplaat is gebruikt om het gat te vullen.
Ik heb gisteren urenlang op internet gezocht en de kans zit erin dat ik niet alles kan inbouwen, maar wil graag nog op zoek gaan naar nieuwe mogelijkheden.
Het zijn een hoop vragen, maar ik zou het erg op prijs stellen als ik wat extra info zou ontvangen.
Groet,
Robert Floor