Ik heb nu Toyo's, Toyo TEO eco om precies te zijn, geen V maar H, maar in Duitsland kom ik nooit en harden rijden dan 210 km/u doe ik ook niet, dus dit leek me de beste keuze die nog enigszins betaalbaar was, dus ik heb nu een setje Japanse banden op mijn Amerikaanse Benz, ben altijd al redelijk internationaal georiënteerd geweest....
waren rond de € 100,- per stuk en ik heb er nu bijna 10.000 km mee gereden zonder dat er wat aan te zien valt slijtagetechnisch.
mijn bandenboer kon ook fulda's leveren voor ongeveer dezelfde prijs maar die schijnen wat onregelmatiger te slijten, volgens hem.
ik ben lang op zoek geweest, en behalve de fulda en toyo ben ik weinig tegengekomen in die maat behalve wat caravanbanden zoals maxis.
om die reden ben ik eerst op zoek geweest naar 15" putdeksels, maar die zijn bijna nog moeilijker te vinden dan banden voor de 14", voor een schappelijke prijs i.i.g.
dus toch maar 14" Toyobanden gekocht, en ik heb nog en setje stalen 14" velgen met Nokian winterbanden bij een sloop weten te vinden, maar die zijn vrij oncomfortabel....
groet,
maarten