[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
420SEL 1986 met rommelende moter : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 18:29

420SEL 1986 met rommelende moter

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

420SEL 1986 met rommelende moter

Berichtdoor THdeWit » 09 mei 2012, 22:08

[youtube] https://www.youtube.com/watch?v=Y9L_Rid ... ata_player [/youtube]

Wat horen jullie hier in. Moter loopt veel te rommelig.
Ik heb het benzinerelais al getest, geen probleem. Bougiekabels?

Groeten Theun
THdeWit
 


Re: 420SEL 1986 met rommelende moter

Berichtdoor Peter 500SEC » 09 mei 2012, 22:11

Volgens mij zit er een aardige tik in

Kleppen ?
Peter 500SEC
 


Re: 420SEL 1986 met rommelende moter

Berichtdoor Hopke » 09 mei 2012, 22:16

Heb je het kleppen deksel er al afgehaald en gekeken?
De nokken assen hebben wel eens een probleem.
Zou ik even gaan checken.

Gr. Hopke
Hopke
 


Re: 420SEL 1986 met rommelende moter

Berichtdoor ElGriffo » 09 mei 2012, 22:17

Klinkt als een nokkenas ........ of klepstoter (s)
ElGriffo
 


Re: 420SEL 1986 met rommelende moter

Berichtdoor Hendrikx » 09 mei 2012, 22:23

Dat geluid had ik ook bij mij was het de linker nokkenas na vervangen loopt hij zonder bijgeluiden
even onder de kleppendeksels kijken
Groetjes Kees
Hendrikx
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 27 aug 2009, 23:25
Woonplaats: Schoondijke
Roepnaam:
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja


Re: 420SEL 1986 met rommelende moter

Berichtdoor THdeWit » 09 mei 2012, 22:26

Mooi klusje voor in Zutphen?
Zo technisch ben ik niet....
Ik wil de v-snaren ook nog vervangen

Zorgt een slechte nokkenas dan ook voor het missen van een slag? Tenminste dat gevoel heb ik af en toe. Maar op een ander moment loopt ie weer als een zonnetje....
THdeWit
 


Re: 420SEL 1986 met rommelende moter

Berichtdoor Hendrikx » 09 mei 2012, 22:35

Dat missen van een slag kan een anderen oorzaak hebben maar die tik komt naar mijn mening echt onder het
kleppendeksel vandaan
Gr. Kees
Hendrikx
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 27 aug 2009, 23:25
Woonplaats: Schoondijke
Roepnaam:
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja


Re: 420SEL 1986 met rommelende moter

Berichtdoor GuusT » 09 mei 2012, 22:38

Draai even je oliedop los als hij draait , als het goed is kan dat gewoon zonder spetters , dan zie je de laatste nok van je rechternokkenas , die is waarschijnlijk scherp want je hoort heel duidelijk een tuimelaar tikken en dat is meestal de rechter en laatste nok.
Hoe dan ook , het klinkt of er een nok heel scherp is en niet meer mooi rond.
VOOR je nokkenassen gaat kopen eerst even zeker weten , kan ook nog een lekke klepstoter zijn maar die kans is veel kleiner.
Laat anders Hans ff kijken, je kunt er mee rijden , hij gaat na vervangen vd nokkenas beter lopen maar zoals jij het beschrijft heeft hij af en toe de hik , en dat is bijna zeker elektr. onsteking enz.

GuusT
Avatar gebruiker
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 25 nov 2009, 22:32
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 420SEL 1986 met rommelende moter

Berichtdoor THdeWit » 09 mei 2012, 22:44

Ik hoor het al, ritje naar Zutphen.....

Heeft compressie meten nog nut?
THdeWit
 


Re: 420SEL 1986 met rommelende moter

Berichtdoor GuusT » 09 mei 2012, 22:53

Compressie meten kan altijd natuurlijk , weet je tenminste hoe het blok is .
Die tik heeft niets met compressie te maken , het is gewoon de tuimelaar die steeds over die rand in de nok schiet , of tikt.
Normaal horen de nokken mooi elliptisch te zijn zonder randen of krassen , als één nok niet meer mooi rond is krijg je dan die tik.
En die nokkenas staat er om bekend dus niets bijzonders, heeft te maken met de doorstroming van de olie door die dunne
leiding die dwars over de nokkenlagers ligt. raken wel eens verstopt en dan is die nok het verst weg krijgt de minste olie.

GuusT
Avatar gebruiker
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 25 nov 2009, 22:32
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 420SEL 1986 met rommelende moter

Berichtdoor THdeWit » 09 mei 2012, 22:55

Duidelijk Guus, dank je voor de duidelijke info. Perfect!
THdeWit
 


Re: 420SEL 1986 met rommelende moter

Berichtdoor Hendrikx » 09 mei 2012, 22:56

Kan het proberen maar ik denk het niet en naar zutphen is maar 120 km van jou
en net Guust zegt je kunt er mee rijden ik ben er mee van spanje af gekomen was 2200 km
Kees
Hendrikx
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 27 aug 2009, 23:25
Woonplaats: Schoondijke
Roepnaam:
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja


Re: 420SEL 1986 met rommelende moter

Berichtdoor THdeWit » 20 mei 2012, 23:01

Afgelopen zaterdag samen met Hans, Danker en Remco nokkenas smering L+R gefixed (1 klipje kapot en verloor daar alle olie) en alle bougiekabels vervangen. Hik is er nu uit!

Als het aan mij ligt is dit forumbericht klaar. Dank voor de info!
THdeWit
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten