[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Slappe ve(e)r(en)? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 17:40

Slappe ve(e)r(en)?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Slappe ve(e)r(en)?

Berichtdoor baardap » 08 mei 2012, 22:33

Hallo allemaal,

Ik heb een 300SEL en, bij halvolle tank, hangt het linkerachterwiel duidelijk naar binnen, terwijl het rechter achterwiel nog mooi haaks op de weg staat. Als ik, op een vlak stuk asfalt, de hoogte meet tot aan de wielkasten is dat aan beide zijden, achter uiteraard, toch gelijk. Als ik achter de auto ga staan op een afstandje is de auto ook mooi waterpas ten opzichte van het asfalt.
Als de veer kapot zou zijn zou ik toch verwachten dat de auto links achter behoorlijk doorhangt....
Dat is dus niet het geval.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik rij dus op benzine, zit er aan te denken om andere veren te (laten) plaatsen, zou dit mijn probleem oplossen en moet ik dan de gewone veren nemen of de verzwaarde (taxi) veren? Ben van't zomer op vakantie geweest met huis en haard en hield mijn adem in ten opzichte van de stand van de achterwielen. Ben maar steeds met halfvolle tank gaan rijden.

Wie heeft suggesties?

Bij voorbaat dank..
Mvrg,
Peter
Avatar gebruiker
baardap
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 15 mei 2010, 12:11
Woonplaats: Nij Beets
Type wagen: 300SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Slappe ve(e)r(en)?

Berichtdoor Hopke » 08 mei 2012, 22:36

Hoi Peter,

taxi veren en dikkere rubbers en dan zou het klaar moeten zijn.
Heb je een brug?
Anders even naar burgum rijden,kijken we even.

Gr. Hopke
Hopke
 


Re: Slappe ve(e)r(en)?

Berichtdoor baardap » 08 mei 2012, 22:46

Hallo Hopke,

Kun je verklaren dat het slechts aan 1 kant scheef hangt, terwijl de auto toch recht staat tov het asfalt?
Of ben je meer de man van gewoon proberen?
Ik zou graag willen weten wat het probleem kan zijn.
De auto staat nu al enigszins in race stand, weet niet wat voor veren er nu onder zitten. Ik heb de indruk dat de voorkant lager staat dan normaal, maar weet dat niet zeker. Zijn daar verlagingssets voor of zo?
Dus met een set taxiveren.....
Ik heb doordeweek nauwelijks tijd, kan ik op een zaterdag eens langs komen?
Mvrg,
Peter
Avatar gebruiker
baardap
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 15 mei 2010, 12:11
Woonplaats: Nij Beets
Type wagen: 300SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Slappe ve(e)r(en)?

Berichtdoor Douwe » 09 mei 2012, 20:31

het klinkt alsof je een kapotte ophanging hebt
als je verhaal klopt zal je dus ook links aan de binnen kant van de band extra slijtage te zien zijn
en dan denk ik aan rubber schottels die verrot zijn van de achterbrug ;)
en dat lost zich niet op met het vervangen van veren
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Slappe ve(e)r(en)?

Berichtdoor Vlieger » 10 mei 2012, 00:31

Ik geef Douwe gelijk, kijk eens goed naar de wielophanging links achter.
Daar helpen echt geen taxiveren met dikke rubbers.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Slappe ve(e)r(en)?

Berichtdoor Hopke » 10 mei 2012, 09:08

Ik geef niemand nog gelijk.
Er zijn diverse opties,maar daar voor moet je het eerst bekijken.
Anders blijft het giswerk op afstand.
En daar zijn diverse voorbeelden van.
Veel kosten en geen oplossing.
Ik wil niet zeggen dat het niet kan,maar eerst maar even kijken.

Gr. Hopke
Hopke
 


Re: Slappe ve(e)r(en)?

Berichtdoor wwwW126 » 10 mei 2012, 11:03

ik zou zeggen; zet die wagen gewoon op een brug en kijk 's goed, zo moeilijk kan het niet zijn. als het duidelijk te zien is, dat het wiel naar binnen staat. misschien gekke vraag; heb je normale vering of bijv. niveau? dan wordt het weer een ander verhaal.
mocht blijken, dat er toch iets met een veer is (helemaal onderin gebroken komt wel voor) en je rijd dus niet op LPG,dan zou ik normale voor de SEL nemen. heb ik nog wel liggen (nieuw uiteraard).
Avatar gebruiker
wwwW126
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 224
Geregistreerd: 17 jul 2008, 14:27
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Slappe ve(e)r(en)?

Berichtdoor baardap » 10 mei 2012, 12:15

Hallo allemaal,

Bedankt voor de suggesties.
Auto moet binnenkort maar even op de brug..
Heb een aanbieding van Hopke om even langs te komen. Hopelijk gaat dat dit weekeinde lukken.
Time is not on my site..

In ieder geval bedankt voor de hulp.

NB: Geen nivoregeling en geen gastank...

Het worden, mochten het nieuwe veren worden, wat mij betreft dan toch gewone veren, niet de versterkte.
Ik heb ergens gelezen dat dan ook de schokbrekers aangepast moeten worden. Dat moet dan ook nog..
Eerst maar eens even kijken wat er nu scheelt en wat voor veren er nu gebruikt worden.
Mvrg,
Peter
Avatar gebruiker
baardap
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 15 mei 2010, 12:11
Woonplaats: Nij Beets
Type wagen: 300SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Slappe ve(e)r(en)?

Berichtdoor Douwe » 10 mei 2012, 16:51

dat van die schokbrekers klopt niet
volgens paul van ster onderdelen zou je bij versterkte veren geen verzwaarde schokbrekers moeten gebruiken ;)
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Slappe ve(e)r(en)?

Berichtdoor baardap » 11 mei 2012, 10:00

Hallo,

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Dus is in de praktijk gebleken dat de schokbrekers ook aangepast moeten worden als je over gaat op taxiveren?
Mvrg,
Peter
Avatar gebruiker
baardap
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 15 mei 2010, 12:11
Woonplaats: Nij Beets
Type wagen: 300SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Slappe ve(e)r(en)?

Berichtdoor wwwW126 » 11 mei 2012, 11:56

ik heb hier veel ervaring mee en terugkoppeling van mensen. bij taxiveren kun je gewone goede gasdempers gebruiken. bij extra zware last en/of zware aanhanger vaak enz.enz. kun je overwegen om versterkte dempers te nemen. e.e.a. is ook wat smaakgevoelig. de ene persoon vindt versterkte veren fijn (zonder gastank voor en achter bijvoorbeeld) de ander vindt dat te stug en wil liever het standaard veercomfort. dat kun je alleen zelf bepalen.
Avatar gebruiker
wwwW126
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 224
Geregistreerd: 17 jul 2008, 14:27
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten