Ik heb een probleem met mijn Mercedes 560 type 2 . met (kat)
Het gaat on het volgende , mijn oude motor is in elkaar gedraaid door een backfire , Dat is gekomen door heel veel dingen zo als vacuüm niet aan gesloten, benzinepompen via bobine aangestuurd . en ga zo maar verder .
Maar dat heb ik allemaal op gelost ook door mensen hier op het forum . nogmaals allemaal bedankt er voor . ( was niet geheel aangemeld ).
Maar om weer terug naar het probleem te gaan .het bijna alles aan de auto vervangen. Ik heb 2 nieuwe benzinepompen en nieuwe benzinefilter geplaatst en de druk bij de spinnekop gemeten . dat is allemaal goed . En de rest ook allemaal vervangen vacuüm leidingen en rubbers etc . En toe de auto geprobeerd testarten en ja hoor hij draaid allen veel tehoog stationeer dus iets aan de co gedraaid je ja hij draaide rond de 700 a 800 toeren en daar na gelijk weer omhoog in toeren . ( kan aan je leerlauf leggen had ik gelezen, deze van marco geleend en bij geprobeerd en nog steedts het zelfde . toch weer iets aan de co schroef gedraaid iets lager in toeren en klein rondje gereden er mee en toen ik terug kwa viel hij uit ( benzinetank zit vol ) . Weer geprobeerd testarten co schroef links en rechts om gedraaid en geen reactie . bougies gecontroleerd die waren iets nat maar niet echt veel benzine . dus gaan zoeken wat het kan zijn . Ook hier op het forum aan het zoeken gegaan , ben een aantal dingen tegen gekomen . En natuurlijk ook uit geprobeerd en dat heeft niks op geleverd . maar tijdens mijn zoek tocht naar het probleem ben ik er achter gekomen dat mijn benzine leidingen aan de kant naar de injectoren weining benzine krijgt . Maar ze zijn allemaal wel nat bij de spinnekop .
Toen heb ik de leiding weer gemonteerd maar niet helemaal vast . De sleutel om gedraaid en gestart ( zonder de bougies er in en ook van de bobine af gehaald ) en gekeken of er benzine uitkomen helaas geen hoge druk bij de spinnekop. Dus hier op het forum gezocht wat de oorzaak er van kan wezen . en toen kwam ik tegen dat het aan de benzinedrukregelaar of spinnekop kan leggen . dus op zoek eerst naar een ander drukregelaar( daar nu 3 stuks van ) . gevonden deze gemonteerd en nog het zelfde . en onder tussen al verschillende schema''s van ( leeflang) Machiel ontvangen en dat ook allemaal gecontroleerd .Sommige dingen die er in staan komen over een en sommige dingen niet . Toen contact met Hans op genomen voor en andere spinnekop . Opgehaald en ik die gemonteerd en wat denken jullie , Helaas dat is het ook niet het blijft het zelfde . Gisterenavond/ nacht heb ik nog iets anders ontdekt bij het drukregelaard bij de spinnekop ( het zwartekastje waar 2 draadjes aan zitten ) daar heb ik geprobeerd de spanning temeten . dat staan ook allemaal op het forum ( dat had ik ook van Leeflang ontvangen) maar daar staat niks op als ik de sleutel om draaid of als ik probeerd testarten geen reactie op de meter . dus ik heb het vermoeden dat het daar in zit . Ben al op zoek gegaan waar de draden heen lopen maar ik kan ze niet vinden . Weet misschien iemand waar de draden heen gaan daar van heen gaan / op aan gesloten (benzinedrukregelaar / zwartekastje ) ? . of heeft iemand anders nog een idee waar het aan kan liggen waarom de injectoren geen benzine krijgt .
mvg Erik