[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stroom storing {niet starten} : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 18:29

stroom storing {niet starten}

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

stroom storing {niet starten}

Berichtdoor Ruud47 » 10 mei 2012, 21:41

hallo
wil hier even een paar vragen stellen heb een 300SE wilde daar mee naar mijn werk gaan ,had er smiddags nog mee gereden{ ik werk als chauffeur snachts } auto wilde niet starten wel dachsboard lampjes en geen slechte accu maar door dat ik een tik op startmoter gaf sloeg de moter aan ik naar mijn werk.
de volgende nacht weer niks had het wel geprobeerd maar dacht zie het morgen wel.
heb vervolgens snachts de anwb gebeld monteur kwam tot de conclusie contact slot kapot auto thuis gebracht en heb een ander contact slot gemonteerd maar doet nog steeds niks hoor wel tikken bij de relais van het gas maar waar moet ik zoeken iemand een idee. ruud stellingwerf
Ruud47

Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1987
LPG: Ja

Re: stroom storing {niet starten}

Berichtdoor Olleke Bolleke » 10 mei 2012, 21:48

Slordig werk van de ANWB WW .
Zover ik het hiervandaan kan beoordelen is je startmotor stuk.
Een goede gebruikte of een ruilstarter is dan de oplossing.
Olleke Bolleke

Berichtdoor Douwe » 11 mei 2012, 21:48

anwb word slechter

vorige week belde een kameraad van mij die had net een andere W126 met LPG
stond op de oprit en is lid van anwb hij moest savonds werken en autowou niet meer aanslaan
anwb monteur erbij
die kwam met argumenten van ja oude auto en daar is dan al heel wat in om geprutst en ja zon auto hoorde niet op LPG en ja er waren allelij inbouwers dus ja naar een storing zoeken n zon auto was zoeken naar een spelt in een hooi berg
dus daar begon hij niet aan en hij vertrok naar de volgende klant
kon ik met mijn goei gedrag 150 km rijden om mijn maat te helpen en binnen een uur de wagen weer aan de gang brengen
onder tussen ook maar even het auto alarm wat met heel veel kneip anptjes was ingebouwd eruit gehaald

maar wat betreft je start probleem
het is heel goed mogelijk dat het gewoon weg een slecht contact is van je stuur stroomkabel(het kleine dunne kabeltje op het start relais)
en wat je kan doen is even vanaf je plus pool van de accu even een draadje trekken en die eens op deze kleine pool van je strtmotor houden
als hij dan wel start licht het niet aan de startmotor
maar aan de stuurspanning als namelijk de stuurspanning onder de 10 volt komt doet het relais het niet
je zou kunnen meten hoeveel volt je accu heeft en hoeveel hij op de startmotor poolen krijgt
maar ook even meten hoeveel je krijgt als je probeert te starten dus hoeveel spanning er op het stuurstroom draadje bij de startmotor komt
als dit minder is dan de voltage van de accu dan heb je verlies in je systeem
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor Coco » 12 mei 2012, 00:50

Hallo van de 10 / 9 keer de bendex kapot dat is dat potje wat op de starter zit deze slaat niet meer uit naar de starterkrans dus de bendex vervangen of de startmotor als de bendex niet lukt.
Coco
Silver Boarder
Silver Boarder

Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor Douwe » 12 mei 2012, 08:48

dat potje boven op de startmotor is het start relais
het tandwiel wat naar voren schijft is de bendix
als er helemaal geen geluid meer uit komt dus ook geen klik of tik
dan is het meestal toch een spannings probleem en meestal is het dan je stuur spanning die niet of slecht aankomt op de startmotor
in alle andere gevallen hoor je tijdens een start poging nog wel een tik of klik bij de startmotor
als dat het geval is dan is de mogelijkheid daardat het startrelais vervuilt is en schoongemaakt dient te worden
of in ergere gevallen vervangen dient te worden
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Ruud47 » 12 mei 2012, 09:24

hoi
mijn auto doet het inmiddels weer vanuit gegaan van de anwb wat die dus zij contact slot kapot [was dus niet zo]
startmoter was gewoon kapot had ik ook in eerste instantie besteld,maar de lampjes op het dashboord olie ,enz die doen het af en toe niet en dat zal wel spanningsverschil zijn ? dit moet ik nog ff uit zoeken dus.
ruud stellingwerf :-)
Ruud47

Roepnaam:

Berichtdoor Douwe » 12 mei 2012, 12:16

grote kans dat dit een zekering met slecht contact is
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Coco » 12 mei 2012, 12:23

Dat dacht ik al,dus geheel vervangen :D
Coco
Silver Boarder
Silver Boarder

Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor Douwe » 12 mei 2012, 13:50

of contacten schoonmaken van de zekering kast en zekering en daarna netjes in de zuur vrije vaseline spuiten
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Ruud47 » 17 mei 2012, 08:10

re
na reacties hier op forum heb ik de zekeringen schoongemaakt en een paar vervangen
lamjes nog steeds uit,de dag daarna onderweg alle spanning weg radio ging uit verlichting en de ruitenwisser
deden het niet meer heb vervolgens dynamo vervangen en alles werkt nou weer.
conclusie is dus volgens mij dat het toevallig allebij tegelijk gebeurde startmoter en dynamo kapot.
ruud stellingwerf 8-)
Ruud47

Roepnaam:

Keer terug naar Techniek