[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Doorsijpeling water in de koffer : Carrosserie & Exterieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 apr 2024, 11:01

Doorsijpeling water in de koffer

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

Doorsijpeling water in de koffer

Berichtdoor Lucky » 17 nov 2009, 23:10

Hallo,

Ik heb een 500SEC uit 1990 en dit voertuig heeft het volgende probleem. Als de auto enige tijd in de regen gestaan heeft, wordt de binnenkant van de kofferbak vochtig. Ik heb ook gezien dat de bovenkant van de kofferbak (metalen deel met de ronde gaten) roestig vertoont en het in deze gaten vochtig aanvoelt. Het valt momenteel nog mee, maar ik denk dat het nu nodig is om aktie te ondernemen om erger in de toekomst te vermijden.

Ik dacht eraan om de achterruit langs buiten aan de onderkant zuiver te maken en vervolgens met een silicone af te kitten teneinde verdere insijpeling te voorkomen.

Naar het schijnt is dit een veelvoorkomend probleem. Heeft er iemand ervaring mee en weet iemand goede raad om dit probleem op te lossen zonder de ruit eruit te halen?
Lucky
 


Re:Doorsijpeling water in de koffer

Berichtdoor Sterrewacht » 18 nov 2009, 00:18

hoi , je kunt als alles een beetje droog is tussen het rubber met perslucht alles schoon blazen en dan met blanke tectiel inspuiten , zowel tussen rubber en chassis als tussen rubber en raam.
dit heeft bij mij geholpen.
anders raam er uit , maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd en heb ook gelezen dat bij anderen het raamrubber vervangen , het lekkage probleem niet eens verhielp.
silecone kit is een zeer slecht plan. dit hecht over het algemeen niet goed genoeg om de lekkage te verhelpen , maar hecht hier en daar wel aan het rubber , en kost je dus je raamrubber.
Avatar gebruiker
Sterrewacht
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 03 sep 2009, 20:24
Woonplaats: Zuid-Holland
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Doorsijpeling water in de koffer

Berichtdoor Radjin500SEL » 19 nov 2009, 23:48

Hallo MBers,
Met tectyl spuiten helpt ,maar zal je vaker per jaar moeten spuiten. En kitten kan ook maar met ruitenkit.En je zal aan beide zijden van buiten moeten kitten.Tussen de rubber en glas en rubber en body ( dit heb ik niet van mij zelf maar van de W123 club).

Radjin
Radjin500SEL
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 07 jul 2008, 17:44
Woonplaats: Hellevoetsluis
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1980
LPG: Nee


Re:Doorsijpeling water in de koffer

Berichtdoor Doodle » 22 nov 2009, 19:00

Hallo

Weet je het zeker dat het onder de achterruit vandaan komt?
Ik heb eens problemen gehad met het rubber van de kofferklep.
In de hoeken bij de achterruit gaat altijd veel vuil zitten :angry: als je dat niet regelmatig schoonmaakt zit daar roest onder en sijpelt er vocht doorheen.:dry:
Avatar gebruiker
Doodle
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 21 jul 2009, 20:38
Woonplaats: Ens
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Doorsijpeling water in de koffer

Berichtdoor Chili500SE » 22 nov 2009, 22:51

en de rubbers van de achterlichten willen ook wel eens uitharden. waar hoopt het water zich op?
Avatar gebruiker
Chili500SE
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 336
Geregistreerd: 02 jun 2008, 20:42
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast