Het is nu 24 nov 2024, 05:30
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Lucky » 17 nov 2009, 23:10
Hallo,
Ik heb een 500SEC uit 1990 en dit voertuig heeft het volgende probleem. Als de auto enige tijd in de regen gestaan heeft, wordt de binnenkant van de kofferbak vochtig. Ik heb ook gezien dat de bovenkant van de kofferbak (metalen deel met de ronde gaten) roestig vertoont en het in deze gaten vochtig aanvoelt. Het valt momenteel nog mee, maar ik denk dat het nu nodig is om aktie te ondernemen om erger in de toekomst te vermijden.
Ik dacht eraan om de achterruit langs buiten aan de onderkant zuiver te maken en vervolgens met een silicone af te kitten teneinde verdere insijpeling te voorkomen.
Naar het schijnt is dit een veelvoorkomend probleem. Heeft er iemand ervaring mee en weet iemand goede raad om dit probleem op te lossen zonder de ruit eruit te halen?
-
Lucky
-
door Sterrewacht » 18 nov 2009, 00:18
hoi , je kunt als alles een beetje droog is tussen het rubber met perslucht alles schoon blazen en dan met blanke tectiel inspuiten , zowel tussen rubber en chassis als tussen rubber en raam.
dit heeft bij mij geholpen.
anders raam er uit , maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd en heb ook gelezen dat bij anderen het raamrubber vervangen , het lekkage probleem niet eens verhielp.
silecone kit is een zeer slecht plan. dit hecht over het algemeen niet goed genoeg om de lekkage te verhelpen , maar hecht hier en daar wel aan het rubber , en kost je dus je raamrubber.
-
Sterrewacht
- Expert Boarder
-
- Berichten: 130
- Geregistreerd: 03 sep 2009, 20:24
- Woonplaats: Zuid-Holland
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Radjin500SEL » 19 nov 2009, 23:48
Hallo MBers,
Met tectyl spuiten helpt ,maar zal je vaker per jaar moeten spuiten. En kitten kan ook maar met ruitenkit.En je zal aan beide zijden van buiten moeten kitten.Tussen de rubber en glas en rubber en body ( dit heb ik niet van mij zelf maar van de W123 club).
Radjin
-
Radjin500SEL
- Senior Boarder
-
- Berichten: 41
- Geregistreerd: 07 jul 2008, 17:44
- Woonplaats: Hellevoetsluis
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1980
- LPG: Nee
door Doodle » 22 nov 2009, 19:00
Hallo
Weet je het zeker dat het onder de achterruit vandaan komt?
Ik heb eens problemen gehad met het rubber van de kofferklep.
In de hoeken bij de achterruit gaat altijd veel vuil zitten
als je dat niet regelmatig schoonmaakt zit daar roest onder en sijpelt er vocht doorheen.
-
Doodle
- Junior Boarder
-
- Berichten: 25
- Geregistreerd: 21 jul 2009, 20:38
- Woonplaats: Ens
- Type wagen: 280SE
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Chili500SE » 22 nov 2009, 22:51
en de rubbers van de achterlichten willen ook wel eens uitharden. waar hoopt het water zich op?
-
Chili500SE
- Gold Boarder
-
- Berichten: 336
- Geregistreerd: 02 jun 2008, 20:42
- Woonplaats: Helmond
- Type wagen: 500SE
- Bouwjaar: 1981
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten