[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
backfire : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 07:59

backfire

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

backfire

Berichtdoor Nigel500SE » 13 mei 2012, 23:47

ja hoor zaterdag alles netjes goed afgesteld bij de hobbyhut, liep perfect en nu is het weer mis..

ik wou vandaag de auto starten (op gas want dat doe ik eigenlijk altijd) ik start de auto maar hij sloeg meteen weer af, nog een keer geprobeerd weer meteen uit.
toen gestart toen liep hij 5 seconden en ineens boem een backfire!

nu leek me stuwplaat iets krom (ik heb al zo'n telefoonplaat met gaten erin) ietsje rechtgetikt maar hij loopt niet zo mooi stationair als die eerst deed :? tijdens het rijden merk je niks alleen tijdens het stilstaan merk je dat hij niet helemaal fijn loopt.

morgen op school kijk ik even de co na, maar zou dit ook kunnen komen door een losgeschoten slang ergens of de toch nog (iets) kromme stuwplaat?
Nigel500SE
 


Re: backfire

Berichtdoor Douwe » 14 mei 2012, 20:23

ik vermoed dat je nu ergens een lek hebt of slang los
contorleer eens je lmm huis of die niet van het gas klep huis is los gekomen
of even je stappen motor of dienog netjes in de slang zit
want op LPG heeft de stuwplaat geen dienst
je kan zelfs op LPG zonder stuwplaat rijden als het goed is
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: backfire

Berichtdoor Nigel500SE » 15 mei 2012, 12:48

Ik zal van de week even de slangetjes weer nakijken of er toevallig wat kapot is gegaan of losgeschoten!
Nigel500SE
 


Re: backfire

Berichtdoor Iwema » 16 mei 2012, 11:33

LET OP!!!

Als ik tegenwoordig slangetjes bij de Mercedes bestel is de diameter vaak tegroot.
Als de slangetjes er erg makkelijk op gaan is het verstandig om een slangklem of een tie-rap om de slang te plaatsen zodat deze ook echt afsluit.

Of er luchtlekken zijn is snel vast te stellen.
Luster naar het geluid in de uitlaat.
Als deze staat te ploffen loopt een of meerdere cilinders niet mee.
Als het probleem op benzine veel minder is of geheel verdwenen is dan heb je een luchtlek. (voor 95% op zeker)

Met de juiste testapparaten is dan snel vast te stellen bij welke cilinder het lek zit.
Als er geen lek gevonden kan worden zijn de afdichtringen tussen de onder en boven delen van de luchtinlaat lek of je hebt klepproblemen.

Kleppenstellen is dan vaak de oplossing.

De kleppen van de 116 en 117 motoren moet minstens iedere 40.000 km gesteld worden. (op gas 20.000km)

Hugo
www.iwemaenterprise.nl
Avatar gebruiker
Iwema
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 06 jul 2008, 21:11
Woonplaats: Eindhoven
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: backfire

Berichtdoor Kaysem » 16 mei 2012, 11:45

Is het soms niet beter dat die slangen bij backfire wel los komen i.v.m. verdere schade.
Je moet erna toch alles nalopen denk ik.
Als je ze vast zet met klemmen en tie-wrap zitten ze dan niet te vast????
Kaysem
 


Re: backfire

Berichtdoor Nigel500SE » 16 mei 2012, 20:07

Vandaag even het een en ander los gehad, en is geen slang kapot oid.
Paar dingen schoongemaakt, en het gas iets versteld nu loopt hij stationair wel wat beter.
Maandag stel ik hem even af op school en dan kan ik gelijk aan de 4 gas tester zien of er nog wat mis is.
Nigel500SE
 


Re: backfire

Berichtdoor Iwema » 16 mei 2012, 20:54

In het werkplaatshandboek wordt geen tijdsinterval gegeven maar in de duitstalige W126 handleiding staat op 05-213 uitgebreid vermeld hoe je kleppen moet stellen met de noodzakelijke tools en stelplaatjes.

Omdat de meeste monteurs tegenwoordig dit niet weten en de tools niet hebben wordt dit nooit gedaan.

Vele weten ook niet dat andere merken met motoren uit deze tijd zo als OPEL ook regelmatig (ondanks de hydrolische klepstoters) de klepspeling afgesteld moeten worden.
Het doel van de hydrolische klepstoters was niet om het stellen overbodig te maken maar om er voor te zorgen dat de kleppen niet gaan tikken en de tijdsinterval te vergroten.

Dat dit regelmatig nodig is zien mijn klanten die voor de eerste keer komen omdat de motor niet goed loopt.
Deze klanten blijven vaak kijken hoe ik de fouten aan de motor opspoor en verhelp.
Als ik alle gangbare fouten heb verholpen en de motor loopt nog niet goed loopt dan ga ik kleppenstellen.
Hierna lopen de motoren dan vaak totaal anders (veel beter).

Hugo
www.iwemaenterprise.nl
Avatar gebruiker
Iwema
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 06 jul 2008, 21:11
Woonplaats: Eindhoven
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: backfire

Berichtdoor Nigel500SE » 16 mei 2012, 21:46

1x hetzelfde bericht plaatsen is wel genoeg hoor.

Ik weet ook wel hoe je hydraulische klepstoters moet stellen als ze buiten hun stelbereik zijn.
Maar die 40 en 20.000 km lijkt me zeer onwaarschijnlijk
Nigel500SE
 


Re: backfire

Berichtdoor Peter1961 » 07 jun 2012, 15:29

Tis al een tijdje oud dit topic ( nou ja oud).
Ik vraag me af waarom niemand meer heeft gereageerd op de stelling van Hugo!
Omdat het zo is zoals hij stelt? Geen bevestiging of ontkrachting!
Vind dit namelijk wel een interessant punt, zou zo maar kunnen toch dat er een paar benzen nog beter zouden kunnen lopen?
Groet peter
Groet peter
Peter1961
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 24 nov 2010, 22:06
Woonplaats: Nuenen
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: backfire

Berichtdoor Bouzic » 07 jun 2012, 16:43

Peter,
Ik kan het verhaal van Hugo bevestigen. Ik ben bij hem geweest met een slecht lopende motor, zowel op gas als op benzine. Hij heeft o.a. de kleppen gesteld dwz de vulplaatjes gemeten en waar nodig (5 stuks) vervangen en zie......de motor loopt weer als een zonnetje.

Ik had altijd begrepen, o.a. ook op dit forum, dat de kleppen niet gesteld hoefde (gek woord) te worden omdat dit automatisch gebeurde, alleen bij de 280. Nu weet ik wel beter.

grzz
Avatar gebruiker
Bouzic
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 02 jun 2008, 22:54
Woonplaats: Rijswijk
Type wagen: 380SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: backfire

Berichtdoor Peter1961 » 07 jun 2012, 18:25

Dank voor je reaktie Bouzic,
Ik wilde dit graag weten ook omdat er best wel een paar LPG rijders op het forum zitten die soms sukkelen met een slechter lopende motor.
Zo denkende is LPG misschien dan ook gevoeliger voor zeg
maar een mindere kleptiming door slijtage?
Vaak krijgen vacuumlekken en ontsteking alle aandacht , en misschien is de 1% van de blijvende klachten dan wel de kleppen. Dit dus bij de 8 cilinders!
Groet peter
Groet peter
Peter1961
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 24 nov 2010, 22:06
Woonplaats: Nuenen
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten