[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vreemd geluid : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 18:45

vreemd geluid

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

vreemd geluid

Berichtdoor HansS » 17 mei 2012, 11:13

Sinds een aantal weken kinkt er tijdens het optrekken een vreemd geluid in m'n 560SEC. :roll: Het gekke is dat het maar af en toe te horen is en het geluid lijkt heel erg op dat van een jachthoorn. Het is een toonvast en monotoom geluid en verdwijnt weer zodra ik boven de 40 a 50 km/p.u kom en het lijkt ergens aan de achterkant van de auto vandaan te komen. :unsure: Laatst was ik in Zutphen en heb ik met Hans een stukkie gereden maar toen bleef het geluid weg, :angry: en toen ik later die avond weer naar huis ging was het weer te horen. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Groeten, Hans.
HansS

Re: vreemd geluid

Berichtdoor Peter 500SEC » 17 mei 2012, 11:22

Misschien een beginnend euvel in het differentieel of cardanas ?
Peter 500SEC

Berichtdoor HansS » 17 mei 2012, 11:29

Ik hoop niet dat het zoiets is maar het zou het maar zo kunnen... bedankt voor je tip!

Groeten, Hans.
HansS

Berichtdoor TeunBong » 17 mei 2012, 11:34

Lijkt mij ook de cardan te zijn.
En voor Hans op zoek naar een gehoorapparaatje? :D
TeunBong
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor HansS » 17 mei 2012, 11:38

Daar heb ik al aan zitten denken maar een cardan gaat toch sneller draaien naar mate de auto meer snelheid maakt?, ik zou denken dat het geluid ook zou veranderen maar het vreemde is; dat blijft hetzelfde.....
HansS

Berichtdoor Douwe » 17 mei 2012, 16:17

hele grote kanst is dat het je tussen as lager is
toen bij mij de eerst keer het geluid kwam gebeurde dit op de snelweg met zon 120
het klonk alsof de ventilator van de kachel begon aan te lopen in zijn huis
dus snel kachel uit gedaan maar helaas het geluid bleef
toen ik snelheid minderde en zo rond de 30 a 40 km per uur rred was het geluid weg
dus ben heel voorzichtig met zon 30 km per uur naar huis gesjokt
daar op bokjes de auto in versnelling hoorde ik duidelijk het geluid bij mijn cardanklok weg komen
dus eronder uit kon er niks mis mee vinden maar toch een andere klok geregeld
en wat denk je bij de eerst test rit boven de 60 km per uur weer dat rot geluid en een verschrikkelijke trilling in de wagen
weer op de put de tussen as controleren toen leek het rubber om het lager ovaal te zijn
as los genomen en lager rond laten tollen deze maakte geluid
na vevanging van het lager was het probleem opgelost
orgineel bij Mercedes komt het lager plus het rubberen ophanghuis op zon 100 euro
let wel op dit zijn twee appart te bestellen delen
bij steronderdelen kost dit lager met huis zon 35 euro dus is het proberen wel waard ;)
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor HansS » 17 mei 2012, 16:29

Beste Douwe,

Hartsikke bedankt voor deze uitgebreide uitleg, over 1 a 2 weken ga ik weer naar de hobbyhut en zal ik Hans vragen om hier eens naar te kijken.

groeten, Hans.
HansS

Keer terug naar Techniek